اطلاعیه ویژه برای سفر در روزهای پایانی تابستان

اطلاعیه ویژه برای سفر در روزهای پایانی تابستان

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با توجه به روزهای پایانی تعطیلات تابستانی مدارس و دانشگاه‌ها، در اطلاعیه‌ای توصیه‌هایی را برای اطلاع عموم مسافران و گردشگران ارائه کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی در این اطلاعیه آمده است: «با توجه به اعلام وزارت آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی مدارس سراسر کشور در روز شنبه سوم مهرماه و همچنین فعالیت سایر مراکز دانشگاهی، بنابراین به عموم هموطنان عزیز که از فرصت تعطیلات تابستان برای سفرهای زیارتی و سیاحتی بهره‌مند شده‌اند، توصیه می‌شود زمان بازگشت سفر خود را به گونه‌ای مدیریت کنند که بازگشت آنان با روزهای اول و دوم مهرماه مصادف نشود.
به همه‌ی مسافران و گردشگران توصیه می‌شود با توجه به اینکه 22 و 30 شهریور ماه تعطیل رسمی است، بهتر است بازگشت خود را به گونه‌ای مدیریت کنند تا در روزهای پایانی هفته آخر به شهرهای خود عزیمت کرده و روزهای آغازین هفته آینده را به فراهم کردن مقدمات برای آغاز با نشاط سال تحصیلی فرزندان خود اختصاص دهند.
به مسافران، گردشگران و زائران گرامی توصیه می‌شود در مسیر بازگشت با حفظ آرامش خود در ترافیک‌های احتمالی، نهایت همکاری را با پلیس راهور ناجا و مأموران راهداری به عمل آورده و از توقف‌های غیرضروری در حاشیه جاده‌ها و سایر نقاط که موجب ترافیک می‌شوند، خودداری کنند.
همچنین لازم است ستادهای اجرایی خدمات سفر استان‌ها و همه دستگاه‌های عضو ستاد علاوه‌بر آماده‌باش کامل در روزهای پایانی شهریور ماه، نسبت به ارائه خدمات مناسب سفر و اطلاع‌رسانی و راهنمایی مسافران و زائران، اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند و با استقرار در اماکن پر ازدحام مسافران و در مبادی ورودی و خروجی شهرها نسبت به مدیریت سفر‌های بازگشت هموطنان اقدام کنند.
به مسافران، گردشگران و زائران گرامی توصیه می‌شود برای کسب اطلاعات راه‌های کشور با شماره 141 سازمان راهداری یا شماره 120 راهور ناجا و برای کسب اطلاعات از وضعیت جوی و آب هوایی مسیر سفر با شماره 134 سازمان هواشناسی تماس حاصل کنند و با کسب اطلاعات کافی سفری ایمن و با آرامش را برای خود و خانواده برنامه‌ریزی کنند.
هموطنان عزیز می‌توانند قبل از شروع سفر یا در زمان سفر اطلاعات مورد نیاز خود را در خصوص هر کدام از جزئیات سفر از طریق سامانه ملی اطلاعات گردشگری به شماره 09629 به دست آورند.
همچنین اگر پیشنهاد یا شکایتی از بخش‌های خدمات سفر داشته باشند، نیز با آن شماره تماس گرفته و با ارائه نقطه نظرات خود ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر را در برنامه‌ریزی‌های آینده یاری کنند.»
اطلاعیه ویژه برای سفر در روزهای پایانی تابستان
اطلاعیه ویژه برای سفر در روزهای پایانی تابستان
اطلاعیه ویژه برای سفر در روزهای پایانی تابستان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]