دریاچه‌ی فیروزه ای

دریاچه‌ی فیروزه ای

در سال ۱۹۱۱ وقوع یک زمین لرزه باعث رانش قسمت بزرگی از زمین شد که گلوگاه منطقه را مسدود کرد. گذر زمان و بارش باران، توأمان سبب پیدایش سدی طبیعی بر روی دامنه‌های این رشته کوه شدند، سدی که دریاچه کایندی نام گرفت. پس از رانش زمین بخشی از درختان جنگل نیز به همراه زمین به پایین گلوگاه رانده شدند و زمانی که این منطقه آبگیری شد، چونان، جنگلی عجیب و مغروق در آب پدید آوردند.
با آن که بیش از صد سال از عمر درختان سوزنی جنگل مغروق می‌گذرد، اما هنوز هم مخروط‌های درختان بر روی شاخه‌ها دیده می‌شوند. وجود این مخروط‌ها به سبب آب بسیار سرد دریاچه است که حتی در گرم‌ترین روزهای سال دمای دریاچه نهایتا تا ۶ درجه سانتیگراد بالا می‌آید. آب دریاچه‌ی کایندی به قدری شفاف است که با وجود عمق قابل توجه دریاچه، می‌توانی تا انتهای آن را ببینی.
دریاچه کایندی به سبب جنگلی که در زیر آب خود پنهان کرده، مقصد محبوبی برای غواصان قزاقی محسوب می‌شود و بسیاری، از شنا در میان مناظر مهیب و جنگل‌های زیر آب لذت می‌برند. اگر قصد غواصی در این دریاچه را دارید، ضخیم‌ترین لباس غواصی خود را بپوشید، چرا که دمای آب این دریاچه در گرم‌ترین حالت، نهایتا تا ۶ درجه سانتیگراد بالا می‌آید.
در زمستان‌ها لایه‌ی سطحی دریاچه در اثر سرما و دمای پایین هوا دچار یخ زدگی می‌شود و برای غواصی زیر یخ نیز بسیار مناسب است، به طوری که دوست داران این رشته ورزشی، زمستان ها، دریاچه کایندی را بسیار دوست دارند.
دریاچه‌ی فیروزه ای
دریاچه‌ی فیروزه ای
دریاچه‌ی فیروزه ای
دریاچه‌ی فیروزه ای

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]