دریاچه هیلیر

دریاچه هیلیر

دریاچه هیلیر (Hillier)؛ دریاچه صورتی رنگی در مجموعه الجزایر Recherche، بزرگترین جزیره از جزایر استرالیای غربی است که به جرات می‌توان آنرا یکی از شاهکار دیگر آفرینش نامید. این دریاچه از بالا به شکل یک آدامس بادکنکی صورتی به نظر می‌رسد و به همین دلیل به گل رز صورتی معروف شده است. این یک ویژگی قابل توجه و متمایز از چشم اندازهای مجمع الجزایر آن ناحیه برای مسافران هوایی است که اغلب مشتاق به یک نگاه اجمالی از آن هستند.
این دریاچه با حدود 600 متر طول با عمق کم و توسط یک ساحل از شن و ماسه و زمین‌های جنگلی متراکم و درختان اوکالیپتوس احاطه شده است. یک نوار باریک از تپه‌های شنی پوشیده از پوشش گیاهی، آن‌را از اقیانوس جنوبی به سمت شمال جدا می‌کند. کاپیتان فیلندرز در سال 1802 برای اول بار طرح هایی از این دریاچه ترسیم کرده بود و شگفتی خود را از دیدن این دریاچه بیان کرده بود.
بر خلاف سایر دریاچه‌های صورتی در جهان مانند دریاچه رتبا (Retba) در آفریقا و حوضچه‌های نمک در خلیج سانفرانسیسکو، رنگ صورتی دریاچه هیلیر کاملا صورتی یکنواخت است. اگر چه برخی بر این باورند که این رنگ می‌تواند از رنگ ایجاد شده توسط ارگانیسم‌‌های گونه‌ای از خزه‌ها و رنگدانه باکتریایی بوجود آمده باشد. فرضیه دیگر در خصوص رنگ صورتی این دریاچه به علت باکتری‌های قرمز نمک دوست در پوسته نمک است. در مورد رنگ صورتی این دریاچه توضیح منطقی وجود ندارد و هنوز تحت بررسی است. اما در محتمل‌ترین توضیح، دانشمندان، غلظت‌های کم مواد مغذی و انواع مختلف باکتری‌ها و جلبک‌ها با رنگ دانه‌های آلی را باعث به وجود آمدن پدیده می‌‌دانند. دریاچه هیلیر یکی از شگفتی‌های طبیعی استرالیاست.
دریاچه هیلیر
دریاچه هیلیر
دریاچه هیلیر
دریاچه هیلیر

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]