دریای ستارگان

دریای ستارگان

جزیره وادهو یکی از جزیره‌های مالدیو، واقع در جنوب غرب سریلانکا، در اقیانوس هند می‌باشد. این جزیره از مقاصد سفر مورد علاقه‌ی گردشگران دنیا و جاذبه ای منحصر به فرد است. با سفر به این جزیره و بازدید از ساحل درخشان و رویایی آن تجربه‌ی فوق العاده بی نظیر و فراموش نشدنی خواهید داشت. وادهو بخشی از جزیره‌ی مرجانی Raa Atoll می‌باشد. Raa Atoll دربر دارندهء مجموعه جزایری است که در بیش از ۹۰۰۰۰۰ کیلومتر مربع گسترش یافته، سواحل آن با ماسه‌های سفید رنگ تزئین و با آب‌های گرم که مملو از جانداران دریایی می‌باشند احاطه شده است.
ساحل جزیره وادهو از لحاظ درخشندگی شب در دنیا معروف می‌باشد و آن را قطعه ای از بهشت نامیده اند. این ساحل زیبا یکی از مناظر جذاب و تماشایی و دلیل اصلی تبدیل شدن این کشور به عنوان پر طرفدارترین مقصد گردشگری در دنیا است.
درخشش این ساحل در تاریکی یکی از پدیده‌های طبیعی بسیار نادر در دنیا است. آب ساحل وادهو همانند آینه‌ی ستارگان و آسمان می‌باشد و علت اصلی درخشش آبی رنگ آن به علت وجود باکتری بیو لومینساس (شب تاب) در آب است. وجود این باکتری در آب دریا اثر بصری زیبایی در دریا ایجاد کرده که همانند آینه ای ستاره‌های درخشان و رنگ آبی آسمان را در اب دریا منعکس می‌نماید. تماشای تاثیر رنگ آبی نئونی در آب دریا، که پدیده ای طبیعی می‌باشد، کاملا شگفت آور است.
این پدیده در اثر واکنش شیمیایی طبیعی که بیو لومینساس نام دارد ایجاد می‌شود و زمانی رخ می‌دهد که میکروآبزیان موجود در آب توسط اکسیژن پراکنده می‌شوند.
این پدیده‌ی طبیعی و فوق العاده به علت وجود گونه هایی از پلاکتوم به نام دینوفلاژلات ایجاد می‌شوند که نور آبی رنگ از خود ساطع می‌کند و غشای سلولی آن‌ها قابلیت نشان دادن واکنش به سیگنال‌های الکتریکی را دارند. نور ایجاد شده توسط پلانکتوم‌ها در کنار ساحل متمرکز شده و از فاصله‌ی دور قابل روئیت هستند.
امواجی که به ساحل می‌آیند همانند لایه ای درخشان ساحل دریا را روشن می‌سازند و هنگامی که روی ماسه‌های این ساحل قدم می‌زنید به علت فشار ایجاد شده بر روی ماسه ها، رد پای درخشان آبی رنگ و پر از ستاره از خود بر جای می‌گذارید که احساس فوق العاده شگفت انگیزی ایجاد می‌کند.
دریای ستارگان
دریای ستارگان
دریای ستارگان
دریای ستارگان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]