سرزمین اسبهای زیبا

سرزمین اسبهای زیبا

کاپادوکیه یا با نام قدیمی و پارسی کَتپَتوکه یا کاپادوسیه در پارسی باستان : Katpatuka و Cappadocia به معنای سرزمین اسبهای زیبا است , بخش باستانی و پهناوری است که امروز در ترکیه مرکزی قرار گرفته و به دلیل ارزش‌های تاریخی و باستانی ,توریستی‌ترین بخش استان نوشهیر؛ ترکیه کنونی را در بر می‌گیرد. بازمانده‌های آتشفشانی منظره عجیب و شگفت آوری به وجود آورده که جاذبه‌های طبیعی این شهر بشمار میرود , این محوطۀ باستانی از سال 1985 از طرف یونسکو جزو میراث فرهنگی جهان شناخته و ثبت شده است .
اعجاب آورترین بخش سرزمین کاپادوسیه، شهری است زیر زمینی با نام درینکویو derinkuy است . درسال 1963 کارگرانی که برای ایجاد ساختمانی ؛ به کندن زمین مشغول بودند,ناگهان با چاه یا تونل ژرفی درون زمین روبرو شدند.
کشف یک شهر زیرزمینی از دوران کهن را خبر داد که در تحقیقات باستانی به عمل آمده آشکار شد که این اثر از ایرانیان باستان و پیروان اهورامزداست که به تاریخ آیین زرتشت اشاره دارد. درینکوبو -Derinkuyu- به معنی "چاه عمیق" شهری است زیرزمینی و اعجاب آور با آثارو نشانه هایی از آیین زرتشت، کهن‌ترین دین جهان و همچنین نمادهایی از زرتشت ، فروهر، اهورا مزدا و اسب‌های پارسی. این شهر هشت طبقه، با ظرفیت اسکان برای 20 تا 30 هزار گاو وگوسفند و اصطبل اسب، مرد وزن و کودک و در ژرفای 85 متری زمین قرار دارد.
سرزمین اسبهای زیبا
سرزمین اسبهای زیبا
سرزمین اسبهای زیبا
سرزمین اسبهای زیبا
سرزمین اسبهای زیبا

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]