غار کاراجا

غار کاراجا

غار کاراجا در کوش آداسی قرار دارد و یک غار بکر و زیبا به حساب میاید. از ان جا که رودخانه ای در غار کاراجا در کوش آداسی جریان ندارد،تبدیل به یک غار غیر فعال شده است. از شکاف‌های سقف غار کاراجا در کوش آداسی آب به صورت قطره قطره میچکد و سبب ایجاد نوع خاصی از سنگ‌های قطره ای میشود. غار کاراجا در کوش آداسی یکی از بهترین دیدنی‌های ترکیه است که بازدید از آن در تور کوش آداسی، یک توفیق اجباری است.
غار کاراجا در کوش آداسی پر است از استخرهایی که از سنگ تراورتن تولید شده ا ند. چند حوضچه کوچک نیز در غار کاراجا در کوش آداسی وجود دارد که به بزرگی استخرها نیستند. هوا به راحتی در غار کاراجا در کوش آداسی جریان ندارد و بادی در غار نمی‌وزد.
به دلیل این که در غار کاراجا در کوش آداسی رودی وجود ندارد که بتوان با قایق در آن سفر کرد، برای بازدید از غار کاراجا در کوش آداسی باید با پای پیاده غار را طی کرد. هر چه قدر که بیشتر وارد غار کاراجا در کوش آداسی شوید، رطوبت هوای داخل غار نیز افزایش مییابد. تا جایی که هوا به صورت شرجی خنک در میآید. هوای داخل غار کاراجا در کوش آداسی بسیار خنک است.
اگر سرتان را بالا بگیرید، سنگ‌هایی را میبینید که بر اثر چکیدن مداوم قطرات آب، شکل گرفته اند و به شکل سنگ قطره در امده اند. این سنگ قطره‌ها، اوج زیبایی طبیعت است که میتوانید آنها را به راحتی مشاهده کنید.
غار کاراجا
غار کاراجا
غار کاراجا

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]