شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه

در فرودگاه
معمولاَ در هواپیما یک فرم توزیع میشود که مربوط به گمرک فرودگاه است در این فرم مشخصات خود را اعلام کنید این فرم در فرودگاه مقصد نیز موجود میباشد.
در فرودگاه پس از کنترل پاسپورت، بار خود را تحویل بگیرید و مراقب باشید چیزی را از قلم نیندازید. آنگاه به مرحله گمرک میرسید. سعی کنید از کانال سبز گمرک عبور کنید در غیر اینصورت میبایست از کانل قرمز رد شوید، معمولاَ باری که یک دانشجو به همراه دارد مشمول عوارض گمرکی نمیشود لذا از پرداخت هر وجهی به ماموران گمرک خودداری کنید. چنانچه بار شما زیاد است از قبل یک اسکناس دلاری آماده کنید و در صورت اصرار به ماموران گمرک بدهید. هیچ وقت همه پول خود را به این افراد نشان ندهید .
پس از عبور از گمرک در یک راه رو قرار میگیرید در سمت راست شما تعدادی باجه قرار دارد در این قسمت ابتدا مقداری دلار ( 200 یا 300 ) را به روپیه تبدیل کنید. سپس از یک باجه دیگر میتوانید یک اتومبیل با راننده به مقصد پونا کرایه کنید. چنانچه در فرودگاه با دانشجوی دیگری آشنا شده اید میتوانید او را هم در کرایه ماشین شریک نمایید. نرخ ماشین برای پونا بین 2200 تا 3000 روپیه است و این ماشین شما را تا مقصد نهایی یعنی هتل و… میرساند ضمناَ هزینه پارکینگ و عوارض بزرگراه معمولاَ به عهده مسافر است(حدود 200 روپیه) میتوانید این مسئله را با متصدی آژانس هماهنگ کنید . چنانچه مقداری از بار خود را روی بار بند میگذارید به راننده تذکر دهید که روی آن پلاستیک بکشد. البته برای آمدن به پونا میتوان از قطار و اتوبوس هم استفاده کرد ولی در سفر اول با توجه به عدم آشنایی به محیط توصیه میشود که از اتومبیل استفاده کنید.
البته قیمت‌ها تغییر هم میکند.

شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه
شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]