باغات معلق بابل

باغات معلق بابل

باغات معلق بابل تنها مورد این لیست هفتگانه است که هنوز هم مکان دقیق آن مشخص نشده است. از این باغات به عنوان شاهکاری باستانی در علم مهندسی یاد می‌شود. باغات معلق بابل مجموعه باشکوه و حیرت انگیزی از انواع درختان، درختچه‌ها و گل‌ها بوده که در مجموعه هایی ردیفی و بر روی ساختمان کاشته شده بودند! در واقع برای درک باغات معلق، باید جنگلی را در میان سازه‌های مرتفع تصور کنید! می‌گویند باغات معلق چون پهنه سبزی بر روی کوهی از آجر بوده اند.
طبق داستان‌ها و افسانه ها، بخت النصر دوم باغات معلق بابل را در شهر باستانی بابل و برای ملکه خویش آمیتیس ساخته است. آمیتیس شاهزاده سرزمین ماد از آن روی به ازدواج بخت النصر دوم درآمد تا پیوند نیکویی باشند بر صلح و صفا میان دو امپراتوری. پس از گذشت مدتی آمیتیس که به آب و هوای خشک منطقه میان رودان عادت نداشت، دچار بیماری شد و بخت النصر برای همسر خود دستور به ساخت باغات معلق بابل داد. شهر بابل در نزدیکی شهر کنونی حله و عراق امروزی قرار دارد. تنها منبعی که در آن به باغات معلق اشاره شده، یک کتاب از کشیشی به نام بروسوس است که در 290 سال پیش از میلاد مسیح در آن توضیحاتی درباره باغات معلق بابل نوشته شده است.
ساخت چنین باغاتی بر روی ساختمان، نحوه آبیاری و مهم‌تر از همه نگهداری و مراقبت از گیاهان کار بسیار دشواریست و امروزه به تازگی پس از گذر زمانی طولانی و با وجود پیشرفت‌های بسیار فن آوری، این امکان ایجاد شده است.
باغات معلق بابل
باغات معلق بابل
باغات معلق بابل

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]