سازه باستانی هشتصد ساله

سازه باستانی هشتصد ساله

معبد خورشید در اوریسا در هند قرار دارد و در قرن 13 به منظور اهدا کردن به خدای خورشید ساخته شده است که امروزه جزوه هفت عجایب هندوستان به شمار می‌آید.این معبد به شکل یک ارابه بزرگ می‌باشد که در ساخت آن از سنگهای نفیسی استفاده شده است که توسط پادشاه (Narasimhadeva) ساخته شده است.
بر طبق افسانه‌های محلی این معبد دارای هاله بزرگی از قدرت می‌باشد که از دو نیروی قدرتمند مغناطیسی ساخته شده در برجها ،نشئات می‌گیرد . معلق بودن تاج و تخت پادشاهی بین هوا و زمین به خاطر همین نیروی مغناطیسی می‌باشد.
ملوانان اروپایی از برج‌های این معبد برای دریانوردی استفاده می‌کنند ولی این معبد را بتکده سیاه می‌نامند زیرا در اطراف ساحل این معبد کشتی‌های زیادی به دلیل نیروی مغناطیسی افسانه ای معبد و جزر و مد ناگهانی غرق می‌شوند.
معبد خورشید که به شکل ارابه ای بزرگ با 12 چرخ سنگی و 7 اسب تازی می‌باشد که 7 اسب تازی که در حال حمل کردن خورشید به سمت مشرق(سمت طلوع آفتاب) می‌باشند ، نمایانگر هفت روز هفته می‌باشد و 12 چرخ این ارابه نمایانگر 12 ماه سال و هشت پره هر چرخ نمایانگر هشت درجه برتر روز زن می‌باشد.ورودی اصلی معبد رو به شرق و به طرف دریا می‌باشد که به سالن هدایا وارد می‌شود.
سازه باستانی هشتصد ساله
سازه باستانی هشتصد ساله
سازه باستانی هشتصد ساله
سازه باستانی هشتصد ساله

نبی 1

نبی 1 پنجشنبه 15 مهر 95 - 15:10

تصاویر خیلی با کیفیت اند زنده باد

vahid R

vahid R جمعه 30 مهر 95 - 11:54

ممنون

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]