دریاچه بلو

دریاچه بلو

دریاچه بلو در شهر بی اِی، هوکایدو ژاپن قرار دارد. بی اِی شهر کوچکی است که با طبیعت زیبایی احاطه شده و دریاچه بلو که در لغت به معنی رنگ آبی است، شهرت جهانی دارد. پس از آنکه شرکت اَپل از عکس این دریاچه برای سیستم عامل شیر کوهی اش (OS X Mountain Lion) استفاده کرد، دریاچه بلو به یکی از جاذبه‌های مورد پسند در میان گردشگران تبدیل گشت. این دریاچه با داشتن درختان لاغر بیرون آمده از آب ظاهری مبهم و مرموز دارد.
دریاچه بلو، دریاچه ای مصنوعی است که پس از ساخت سدی در سال 1988 برای جلوگیری از سیل ناشی از رودخانه بِی ایگاوا، شکل گرفت. گفته می‌شود که رنگ آبی قابل توجه این دریاچه به دلیل هیدرواکسید آلمینیوم است ولی این گفته، توضیحی قطعی نیست. به علاوه رنگ آب این دریاچه آبی نیست و به فصل و زمان در طی روز بستگی دارد و علتش فقط تاثیر شکست نور است.
چرا به دریاچه بلو بروید؟ برای دیدن اطراف این منطقه که به خاطر طبیعت بکر، چشمه‌های آبگرم پلاتینیوم و البته خود این دریاچه محبوب است.
کی به دریاچه بلو بروید؟ در هر زمان از طول سال می‌توان به اینجا رفت، هرچند که در فصل زمستان رنگ آبی آن به علت کنتراست با برف روشنتر است.
چگونه به دریاچه بلو بروید؟ با ماشین و یا اتوبوس‌های بی اِی می‌توان به این دریاچه رفت.
دریاچه بلو
دریاچه بلو
دریاچه بلو
دریاچه بلو
دریاچه بلو

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]