وضعیت جغرافیایی تایلند

وضعیت جغرافیایی تایلند

تایلند در قلب جنوب شرق آسیا، بین کشور‌های هند و چین و در شمال خلیج تایلند و شرق دریای آندامان واقع شده است. تایلند با مالزی در جنوب، با میانمار (برمه) در شمال غرب، با لائوس در شمال شرق و با کامبوج در جنوب شرق مرز مشترک دارد.
شمال تایلند منطقه ای کوهستانی با جنگل‌های سبز و زمستان‌های کمی سرد و بلندترین قله‌ی این کشور به نام دوی اینتانون در این ناحیه قرار دارد. مرکز تایلند دره هموار رودخانه‌ی چائوپرایا قرار دارد که به خلیج تایلند منتهی شده و یکی از حاصلخیز‌ترین مناطق برای رشد میوه و برنج در جهان را فراهم کرده است. جنوب آن نیز منطقه ای کم عرض است که به شبه جزیره‌ی مالزی می‌رسد و سواحل زیبای جزایر آن محل مناسبی برای استراحتگاه‌های تابستانی هستند. مهم‌ترین بنادر ماهیگیری نیز در این منطقه قرار دارند.
با وجود این که هر زمانی برای سفر به تایلند مناسب است، اما بهترین فصل سال از نظر پایین بودن میزان گرما و بارش باران، بین ماه‌های نوامبر تا فوریه و در فصل سرماست. دمای هوا در این فصول، روزها ۲۸ درجه سانتیگراد و شب‌ها ۱۲ درجه سانتیگراد می‌باشد و هوا کم‌ترین رطوبت را دارد. پس از آن فصل گرما آغاز می‌شود. آوریل گرمترین ماه سال است و جشن آب نیز به همین دلیل در نیمه این ماه برگزار می‌شود.

http://buralan.com/post/%D9%88%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D9%84%D9%86%D8%AF-%D8%AC%D8%BA%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%D8%A7-%D9%BE%D9%88%D9%84
وضعیت جغرافیایی تایلند

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]