زیبا و طویل‌ترین پل جهان

زیبا و طویل‌ترین پل جهان

پل نانپو اولین پلی است که از روی رودخانه هانگپو می‌گذرد، این پل که در وسط شانگهای قرار دارد محله پودونگ را از طریق رودخانه به شانگهای متصل می‌کند. پل و حلزونی‌های آن اصلی‌ترین راه ارتباطی در رودخانه مابین خیابانهای جانگشان جنوبی و لوجیابینگ است.
پل نانپو یکی از مشارکت‌کننده‌های اصلی در جهت توسعه منطقه پودونگ است. طراحی ویژه پل و موقعیت آن یک جدابیت برای افراد محلی و مسافران ایجاد کرده است که بیشتر تماشاگرها شب هنگام به سوی آن گسیل می‌شوند.
رودخانه هانگپو در ربان چینی به مفهوم مادر رودخانه‌ها تلقی می‌شود و مردم این رودخانه را مهد رشد و تمدن می‌دانند. با این وجود، از انجا که این رودخانه عظیم منطقه پودونگ را از منطقه پر رونق پوکسی جدا کرده بود، به وجود آمدن این پل عظیم برای بسیاری از چینی‌های قدیمی همچون یک آرزوی بزرگ بوده.
در ابتدا این پروژه در 15دسامبر (December 1988 شروع و در 20جون june 1991) به اتمام رسید و پس از گذشت زمان و با توجه به نیازهای مختلف همچون ترافیک و... دستخوش توسعه‌های عظیم گردید که در برهه ای از زمان 820 میلیون یوان برای توسعه بیشتر در این پروژه سرمایه گذاری شده است.
طول کلی این پل 346/8 متر است که بر اساس سازمان‌های سیم بکسلی ساخته شده است. این پل 2 برج اصلی با سیم‌های 2تایی دارد. ارتفاع آن 150متر است و به شکل حرف H در زبان انگلیسی است. هر سمت از پل 22 جفت کابل فولادی که از دور دست به شکل 2 پنکه دیده می‌شود. این پل دارای بخش‌های جانبی هم هست.
بخش اصلی پل ترکیبی از سازه‌های فولادی و بتون است. سطح پائینی عرشه پل از فریم هایی با میله‌های فولادی و سطح بالایی آن با بتون تقویت شده است.
توصیف کلی این پل به هیچ وجه با نگاه عمیق و کارشناسانه از نزدیک قابل قیاس نخواهد بود.
زیبا و طویل‌ترین پل جهان
زیبا و طویل‌ترین پل جهان
زیبا و طویل‌ترین پل جهان
زیبا و طویل‌ترین پل جهان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]