شهر رها شده

شهر رها شده

۳۰ سال قبل وقتی انفجار نیروگاه اتمی چرنوبیل روسیه ۳۰ با اشتباه یکی از پرسنل نیروگاه بزرگترین فاجعه اتمی تاریخ این کشور را رقم خورد و منجر به خالی شدن شهر چرنوبیل و نقص ژنتیکی کودکان نسل‌های بعد شد کسی فکر نمی‌کرد روزی چرنوبیل رها شده تبدیل به قطب گردشگری در روسیه شود. مقصدی غیر قابا باور برای گردشگران ماجراجو .
با اینکه هنوز هم مناطق رادیواکتیویته اطراف چرنوبیل، دارای تشعشات اتمی هستند و می‌توانند سلامتی گردشگران را به خطر بیندازند. گردشگران ماجراجو حاضرند برای تماشا و تجربه این سرزمین نفرین شده تا ۱۶۰ دلار ورودی پرداخت کنند.
در سال گذشته چرنوبیل بیشتر از ۷۵۰۰ بازدید کننده، از متخصصان انرژی اتمی گرفته تا گردشگران و جهانگردان معمولی جذب این منطقه و جاذبه نهفته در آن شده اند این در حالیسن که بر اساس قوانین داخلی روسیه، هیچ فردی بدون داشتن مجوز حق ورود به مرکز چرنوبیل را ندارد.
تورهای گردشگری چرنوبیل هم با ون‌های مخصوص که در مقابل تشعشعات اتمی مقاومت دارند، بعد از اخد تعهدنامه و مجوزهای قانونی، راهی این منطقه آلوده می‌شوند و از خرابی‌های به جا مانده و خانه‌های متروک دیدن می‌کنند.
بر اساس این تعهد نامه، گردشگران موظف می‌شوند که در مدت حضور در چرنوبیل، غذا نخورند، سیگار نکشند، به اشیای اطراف دست نزنند، روی زمین ننشینند و به هیچ عنوان لوازم شخصی همراه خود را روی خاک چرنوبیل زمین نگذارند.
روس ها، شهر چرنوبیل را «شهر ارواح» و «شهر منجمد شده در تاریخ» لقب داده اند که آثار دیدنی و گنجینه‌های مخصوص به خود را دارد. کتاب‌ها و اسباب بازی‌های رها شده در ساختمان‌ها، صدها ماسک گاز موجود روی کف خیابان‌ها و رستوران‌ها و هر چیزی که نشانه ای از حیات به یکباره رها شده در این منطقه دارد.
لازم به ذکر است که حداکثر مدت اقامت در این منطقه ۱۵ روز است که شامل حال مهندسین و فعالین بخش انرژی اتمی و راهنمایان تور‌های و گردشگران میباشد
شهر رها شده
شهر رها شده
شهر رها شده
شهر رها شده
شهر رها شده

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]