جزیره ردانگ مالزی

جزیره ردانگ مالزی

این جزیره در شمال شرقی مالزی واقع است و یکی از بهترین و زیباترین مقاصد توریستی این کشور محسوب می‌شود. ​ اغلب این جزایر خالی از سکنه هستند و تنها یک روستای ماهیگیری و چند محل استراحت برای بازدید کننده‌‏ها در جزیره اصلی یعنی پولائو وجود دارد.
سواحل دنج و آرام و کم عمق جزیره ردانگ مالزی، زیست گاه جانواران و گیاهانی بسیار زیبا که آرامش را به مسافران هدیه می‌دهند تجربه ای بی نظیر برای شما خواهد بود.
آب و هوای جزیره ردانگ مالزی گرمسیری و دمای هوا، حول و حوش 30 درجه سانتیگراد است همراه با رگبارها و رعد و برق‏های مداوم. مثل تمام سواحل شرقی مالزی، ردانگ هم در زمستان بخاطر باران‌‏های شمال شرق، تقریبا خالی از توریست و سکنه می‌شود و رفت و آمد قایق‌ها به جزیره بین ماه‏های نوامبر و فوریه کاملا محدود می‌شوند.
اطراف جزیره ردانگ مالزی و در فاصله کمی از ساحل پر از ماهی‌های رنگارنگ گرمسیری، لاک پشت و صخره‌های مرجانی است که غواصی را برای توریست‌ها جذاب و لذت بخش می‌کند.
همچنین جزیره اصلی این مجمع الجزایر، «ردانگ»، یک سایت حفاظت از محیط زیست مهم برای لاک پشت‏های این منطقه است. بخاطر وجود گونه‏‌های مختلف حیوانات دریایی در ردانگ و همچنین پوشش‌های بی‏نظیر مرجانی، این منطقه نوعی پارک آبی هم محسوب می‌شود و از مهمترین تفریحات درجزیره ردانگ مالزی، اسنورکلینگ است. در این تفریح با عینک بزرگ غواصی و یک لوله کوتاه شما می‌توانید ماهی‌ها را در عمق کم آب ببینید و توسط آن لوله کوتاه نفس بکشید.
غواصی هم از فعالیت‌های دیگر در جزیره ردانگ مالزی است که انجام آن مستلزم داشتن گواهینامه یا مدرک غواصی است. اما در خود جزیره کلاب آموزشی برای علاقمندان وجود دارد که بعد از آموزش غواصی به شما گواهی نامه و اجازه غواصی در آب داده می‌شود.
برای مسافرت به این جزیره می‌توان با هواپیما یا اتوموبیل به ایالت «ترنگانو» رفت و از آنجا با قایق به جزیره اصلی، «ردانگ»، یک سفر دریایی کوتاه را تجربه کرد.
کسانی که برای اقامت به جزیره ردانگ مالزی می‌روند برای اقامت می‌توانند شله‌های (کلبه‌های چوبی) ارزان و یا حتی هتل‌های ستاره‌دار را برای ماندن انتخاب کنند که اکثر آن‌ها نزدیک ساحل ساخته شده‌اند.
جزیره ردانگ مالزی
جزیره ردانگ مالزی
جزیره ردانگ مالزی
جزیره ردانگ مالزی

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]