شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه

پرنده بومی ایرانی را میشناسید؟
هوبره از پرندگان بسیار‎ ‎زیبا و باشکوه کویرهاست‎. طول بدنش از نوک منقار تا انتهای‎‎ دم، حداکثر به ۶۵سانتی‌متر می‌رسد و تقریبا هم اندازه‌ی میش مرغ ماده است. از میش مرغ کوچکتر و از زنگوله‌بال بزرگتر است، از لحاظ ظاهری به بوقلمون ماده شباهت دارد. ‎. نر و ماده ‎ شبیه هم هستند، ولی نرها حدود ۱۰ درصد از ماده‌ها بزرگتر‎ می‌باشند. به طور کلی، پر و بال قهوه ای شنی ، زیرتنه خاکستری سفید با دسته پرهای سیاه و سفید بلند که از دو طرف گردن آویزان است و حالت دامن مانندی دارد. کاکل کوتاه سیاه و سفید و چشم‌های زرد و درشت است و هنگام قوز کردن ف هماهنگی کامل با محل شنزار دور و بر خود پیدا می‌کند. انتهای شاهپرهای بال سیاه است و زمستان ها، سطح پشتی شاهپرهای ثانویه سفید می‌شود. پروازش سنگین و آهسته است و بال‌های باریک و دم نسبتا بلندی دارد.
هوبره نر دارای دمی نسبتاً بلند و بالهایی باریک در‎ ‎هنگام پرواز است.‎ دو رشته پرهای زینتی‎ سیاه و سفید در حاشیه گردن دارند ‎که‎ سیاهی‎ آنها در پشت گردن به خوبی مشخص است.
هوبره عموماً پرنده‌ای مهاجر است که در بیابانها و دشتهای نیمه بیابانی و خشک زندگی می‌کند و در دو فصل بهار و پاییز به سرزمینهایی بسیار دور دست مهاجرت می‌کند. این پرنده در مناطق جنوب غرب استان هرمزگا؟ن به آن چرز می‌گویند. هنگام تولید مثل پرنده منزوی و در بقیه اوقات در گروه‌های کوچک دیده می‌شود.

شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه
شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه

آدینه منفرد

آدینه منفرد شنبه 21 شهریور 94 - 15:04

آخی جوجو (*˘︶˘*)

فاطیما راد

فاطیما راد شنبه 21 شهریور 94 - 15:06

هوبره ، گیاهان کوچک، حشرات، قورباغه‌ها، کرم‌ها، خزندگان رو میخوره. همچنین دانه‌های میوه‌های خشک، عقرب، ملخ :(

سارا حقیقت

سارا حقیقت شنبه 21 شهریور 94 - 15:07

آخی هوبره

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]