جزیره ای زیبا در دریای کارائیب

جزیره ای زیبا در دریای کارائیب

سنت لوسیا یک کشور ودر واقع یک جزیره مستقل پادشاهی در دریای کارائیب شرقی هم مرز با اقیانوس اطلس بوده و بخشی از آنتیل Antilles‌های کوچک دریای کارائیب می‌باشد ، جزیره در شمال / شمال شرقی جزیره سنت وینسنت Saint Vincent ، شمال غرب باربادوس Barbados و جنوب مارتینیک Martinique قرار گرفته و زمینی به مساحت 617 کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد و دارای جمعیت 174،000 نفر در سال 2010 بوده و پایتخت آن کاستریز Castries است.
سنت لوسیا یکی از چند جزیره‌ی موجود در دریای کارائیب بوده و نامش از سنت لوسی Saint Lucy و شهر سیراکوس Syracuse توسط فرانسویان بر روی آن گذاشته شده که نخستین مهاجران اروپایی جزیره بوده اند و یک قرارداد با هندیان بومی کاریب Carib در سال 1660 امضا کردند.
انگلستان کنترل جزیره را بین سالهای 1663-1667 در دست داشت. در سال‌های بعدی ، جزیره 14 بار با فرانسه وارد جنگ شد و قوانین جزیره بطور مداوم تغییر یافت. (7 مرتبه توسط فرانسه و 7 مرتبه توسط بریتانیا قانونگذاری شد). در سال 1814، بریتانیا کنترل قطعی این جزیره را در دست گرفت. از آنجا که جزیره سنت لوسیا مکررا توسط انگلیس و فرانسه کنترل شد، همچنین به عنوان "هلن هند غربی " Helen of the West Indies نیز شناخته شده بود.
نماینده‌ی دولت در سال 1840 میلادی بر سر کار آمد و رای گیری همگانی از سال 1953 اجرا شد. از سال 1958 تا 1962 این جزیره یکی از اعضای فدراسیون هند غربی بود و در 22 فوریه‌ی سال 1979 سنت لوسیا به عنوان یک دولت مستقل جمهوری وابسته به بریتانیا شناخته شد.
این کشور جزیره همه ساله استقلال خود را در یک روز تعطیل عمومی جشن می‌گیرد.
جزیره ای زیبا در دریای کارائیب
جزیره ای زیبا در دریای کارائیب
جزیره ای زیبا در دریای کارائیب
جزیره ای زیبا در دریای کارائیب

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]