منطقه گردشگری رباط

منطقه گردشگری رباط

شاید کمتر کسی در خوزستان پیدا شود که نام روستای زیبای گردشگری رباط در شهرستان باغملک را نشنیده باشند یا به آنجا نرفته باشد.
رباط حضرت سلیمان نام روستایی زیبا در ۱۵کیلومتری شرق شهرستان باغملک بخش مرکزی و دهستان منگشت در حاشیه رودخانه ابوالعباس است.
رباط در دامنه منطقه ای کوهستانی از سلسله جبال زاگرس واقع شده که رودخانه مواج و سرد ابوالعباس از کنار آن می‌گذرد و مکان فرح بخش و زیبایی را ایجاد کرده است.
رودخانه زرد، شالیزارهای برنج ، کوه‌های سربه فلک کشیده و پوشیده از برف در دوردست‌ها و شکوفه درختان بادام این روستا را به تفرجگاهی منحصر به فرد در خوزستان تبدیل کرده است.
روستای گردشگری رباط که در شرق روستای بختگان ابوالعباس و روستای چیدن قرار دارد با وجود درختان متنوعی نظیر بلوط، بن و کلخونگ، باغ‌های انار، انگور و آلوسیاه دارای طبیعتی خاص و دلپذیر می‌باشد.
علاقمندان دیدار این روستای زیبا از شهر باغملک به سمت رباط حرکت می‌کنند و در دره سبز پیش رفته و به این منطقه خوش آب و هوا قدم می‌نهند.
منطقه گردشگری رباط علاوه بر جاذبه‌های طبیعی دارای جاذبه‌های مذهبی نظیر امامزاده حضرت سلیمان است که وجود این زیارتگاه در این روستای گردشگری یکی دیگر از دلائل بازدید گردشگران می‌باشد.
منطقه گردشگری رباط
منطقه گردشگری رباط
منطقه گردشگری رباط
منطقه گردشگری رباط

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]