آبشار داستان

آبشار داستان

یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان شاهرود که تا کنون ناشناخته مانده تنگ و آبشار داستان است.این آبشار در ۷ کیلومتری غرب مجن در منطقه ای تحت عنوان دشن تلی و اسپید خاک قرار دارد. این آبشار زیبا و با عظمت در میان تنگه ای به نام داستان با ارتفاع ۱۲ متر در بین دو سنگ عظیم الجثّه جاری است و بیننده در نگاه اول می‌پندارد که سنگ‌ها تا لحظاتی دیگر در حال فرو افتادن است.
گفتنی است ، فضای تنگ حالتی شگفت انگیز دارد و این تنگ به زعم بسیاری از گردشگران بی نظیر است چرا که فرم صخره‌ها و توپوگرافی منطقه بر زیبایی آن افزوده است و مکان مناسبی برای صخره نوردی به نظر می‌رسد.
چنین نقل است که این تنگ در اثر زلزله ای در سال‌های بسیار دور ایجاد شده و رودخانۀ منتهی به آبشار از این تنگ می‌گذرد. طول تنگ در حدود ۲ کیلومتر و عرض تقریبی آن ۵ متر می‌باشد و در مسیر رودخانه آبشار‌های دیگری با ارتفاع ۵ تا ۱۰ متری دیده می‌شود که جریان آن در میان تنگ بسیار جذاب است.
پیچش صدای آب در میان صخره‌ها و قدرت خیره کنندۀ آن به گونه ای است که دل هر فردی را به لرزه در می‌آورد و شدّت صدا به گونه ایست که افراد فریاد یکدیگر را از فاصلۀ 5 متری نمی‌شنوند.فضای عجیب تنگه مملو از ذرات ریز آب است که در اثر ریزش جریان آب روی سنگ‌ها ایجاد می‌گردد گویی از سرما به بخار می‌مانند و شاید یکی از دلایل نبود عکس‌های مناسب از این آبشار وجود همین ذرّات ریز آب باشد
آبشار داستان
آبشار داستان
آبشار داستان
آبشار داستان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]