روز جشن پنگوئن

روز جشن پنگوئن

روز جشن پنگوئن همه ساله در ۲۰ ژانویه توسط علاقه مندان به امپراتور قطب جنوب با انتشار تصاوری زیبا در شبکه‌های اجتماعی و تلاش برای بقاء آن‌ها برپا می‌شود، پرندگان بی‌پروازی از راسته گُوِه‌سانان و از خانواده گُوگان با بال‌های کلفت و قدرتمندی که به عنوان عضو اصلی برای شنا از آن بهره گرفته و در منطقه سردسیر نیمگردی پایینی زمین – قطب جنوب – زندگی می‌کنند.
روز جشن پنگوئن همه ما را به یاد این زیبای دوست داشتنی می‌اندازد که با آرامش هر چه تمامتر در بلوک‌های یخی قطب جنوب زندگی و برای بقاء نسل خودش تلاش می‌کند.
بنابراین به رسم افتخار روز ۲۰ زانویه را به عنوان روز جشن و آگاهی از وضعیت این زیبای دوست داشتنی در تقویم علاقه مندان به محیط زیست و علی الخصوص طرفداران پنگوئن یا امپراتور قطب جنوب ثبت و برنامه ایی نیز در این خصوص اجرا می‌شود.
جالب است بدانید که نام پنگوئن در واقع نام ماهی‌گیرک بزرگ پرنده‌ای بومی اقیانوس منجمد شمالی که شباهت ظاهری زیادی به پنگوئن‌ها داشت و در قرن نوزدهم منقرض شده و زمانی که ملوان‌ها به اقیانوس منجمد جنوبی رسیدند همین نام را به پرندگان آن جا دادند که قادر به پرواز نبودند.
بد نیست بدانید که شاه پنگوئن بزرگترین گونه از پنگون‌ها است و قدش در حال ایستاده حدود یک متر است و تقریبا ۴۰ کیلوگرم وزن دارد زیرا زیر پوستش لایه ضخیمی چربی دارد که به وی تحمل زمستانهای سخت قطب را می‌دهد , جائیکه درجه حرارت تا ۶۰ درجه زیر صفر کاهش می‌یابد.
روز جشن پنگوئن
روز جشن پنگوئن
روز جشن پنگوئن
روز جشن پنگوئن
روز جشن پنگوئن

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]