کلیسای پنج طبقه

کلیسای پنج طبقه

کلیسای لیدی پاراپورتیانی از جمله آثار تاریخی بسیار قدیمی است که قدمت آن به قرن شانزدهم میلادی بازمی گردد. این کلیسا، برترین نمونه از سبک معماری سیکلادیک محسوب می‌شود که در شهر میکونوس یونان قرار دارد.. سبک معماری این کلیسا نیز منحصربفرد و بی نظیر است بطوریکه یک کلیسای اصلی بر فراز چهار کلیسای کوچکتر دیده می‌شود. این حالت، ظاهری نامتقارن به بنا می‌دهد.
این چهار کلیسا در طبقه همکف ساختمان قرار دارند. اسامی چهار کلیسای طبقه همکف عبارت است از: آگیا آناستازیا، آگیوس سوزونتاس، آگیوس افستاتیوس و آگی آنارگیری. سقف گنبد مانندی بر روی طبقه اول کلیسای اصلی دیده می‌شود. در قسمت شرقی ساختمان، راه پله ای سنگی برای رسیدن به کلیسای اصلی وجود دارد. این کلیسا یکی از جاهای دیدنی یونان و مهم‌ترین مکان‌های دیدنی اروپاست.
کلیسای لیدی پاراپورتیانی یکی از کلیساهای معروف جزیره میکونوس است. این کلیسا از این جهت که بارها سوژه عکاسی بوده نیز از شهرت خاصی در بین کلیساهای یونان برخوردار است. کلیسا به علت نمای سفیدکاری شده اش نیز شهرت دارد. عکس این کلیسا برای مدت‌های طولانی به عنوان لوگوی جزیره میکونوس محسوب می‌شد. ساختمان کلیسا، ساختمانی مورب است. اثر گذشت زمان بر چهره کلیسا، نمای تاریخی بسیار جذابی به آن داده است. با تور اروپا سفر کنید و از دیدنی‌های اروپا لذت ببرید.
کلیسای پنج طبقه
کلیسای پنج طبقه
کلیسای پنج طبقه
کلیسای پنج طبقه
کلیسای پنج طبقه

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]