شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه

پیشنهاد میکنیم در سفر به همدان بعد از بازدید غار علیصدر ،قبل از رسیدن دوباره به همدان کمی تغییر مسیر دهید و ابتدا از شهر سفال کشور یعنی «لالجین» دیدن کنید و بعد به همدان برگردید. در راه برگشت به همدان چه از طریق جاده کبودرآهنگ باز گردید و چه صالح‌آباد، می‌توانید با کمک افراد محلی و از طریق تابلوهای راهنمای شهرستان «بهار» و «لالجین» راهی این منطقه شوید. لالجین تا شهر همدان حدود 20 کیلومتر فاصله دارد.
اگر اهل خرید و لذت بردن از دیدن صنایع دستی و هنرهای سنتی هستید، حتما رفتن به شهری که 80 درصد ساکنان آن مستقیم و غیرمسقیم به سفالگری و فروش آن مشغول هستند برایتان جالب است. لالجین به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز تولید سفال خاورمیانه شناخته می‌شود و جمعیت اصلی شهر به سفالگری، سرامیک کاری و شغل‌های وابسته مانند نقاشی روی سفال و لعاب‌کاری اشتغال دارند. محصولات هنرمندان این منطقه علاوه بر شهرهای دور و نزدیک کشور به بسیاری از کشورهای دیگر هم صادر می‌شود.
در این شهر علاوه بر خرید و تماشای انواع سفالینه‌ها می‌توانید با حضور در کارگاه‌های سنتی سفالگری مراحل تولید سفال از ابتدا تا ساخت آن روی چرخ و پخت آن در کوره را تماشا کنید؛ تجربه‌ای که شاید تصویر آن تا مدت‌ها در ذهنتان باقی بماند. همچنین می‌توانید از بین انواع ظرف‌های سفالی که در این شهر ساخته می‌شود هم ظرفی را برای یادگاری بخرید و در ویترین خانه قرار دهید. پشنهاد می‌کنیم بعد از بازدید از لالجین و خرید ظرف‌های سفالی در راه بازگشت به همدان ناهار را در شهر سرسبز بهار که پر از مزارع مختلف است، بخورید و بعد به همدان برگردید و تا عصر در هتل استراحت کنید.

شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه
شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه

محبوبه کمالی

محبوبه کمالی یکشنبه 22 شهریور 94 - 08:24

من اینجا رفتم و خرید هم انجام دادم تنوع محصولاتش خوبه هرچند نمیشه سفال‌های خیلی لوکس رو تو کارگاهاش گیر آورد

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]