برج چوبی نسل جدید آسمان خراش ها

برج چوبی نسل جدید آسمان خراش ها

به دنبال افزایش جمعیت و گسترش شهر‌ها مشکلاتی از قبیل تغییرات آب و هوایی و منابع محدود همواره شهر‌های بزرگ را تهدید می‌کند.
در چنین شرایطی شاهد رونمایی از نسل جدید آسمان خراش‌ها هستیم که قرار است پاسخی برای این مشکلات باشد. به گفته کارشناسان برج چوبی انعطاف پذیر با کارایی موثر و پایداری خوب می‌تواند مشکلات افزایش جمعیت و محدودیت منابع را بر طرف سازد.
برج انعطاف پذیر چوبی برآیندی از چندین طرح متفاوت است که توسط مهندس وین گارتنر طراحی شده است. برجسته‌ترین خصوصیت آن، 70 درصد چوبی بودن ساختارش است که این مقدار می‌تواند اثر منفی ساخت و ساز‌ها بر محیط زیست را کاهش دهد.
همچنین این برج از ایده مزرعه‌های خانگی (Home Farm) نیز استفاده کرده و فضای کشاورزی در بخش هایی از این سازه برای ساکنین این برج در نظر گرفته شده است. تامین انرژی این سازه، با استفاده از انرژی خورشیدی و توربین‌های بادی است که دوستدار محیط زیست بودن این آسمان خراش را تایید می‌کند.
طرح سازه ای این برج شامل یک هسته بتنی بوده و مکعب هایی در دو طرف آن به صورت قرینه کار شده است . در این هسته مرکزی 5 آسانسور، راه پله و فضای مورد نیاز برای تاسیسات برق و آب در نظر گرفته شده است. پارکینگ این سازه در طبقات منفی تعبیه شده و لابی آن از دیگر زیبایی‌های معماری این سازه بشمار می‌رود.
این برج از 9 مکعب تشکیل شده است و هر مکعب در 5 طبقه و 15 واحد مسکونی طراحی شده است. متراژ واحد‌ها از 60 متر مربع تا 95 متر مربع متغیر است.
با وجود نمای شیشه ای آن هر آپارتمان دید منحصر به فردی از نمای شهر دارد و در بالای هر یک از مکعب‌ها فضایی با ویژگی فضای سبز، زمین بازی، سونا، حمام آفتاب و باربکیو محیا شده است.
از دیگر ویژگی‌های برج، نمای تمام شیشه ای بیرون آن است که علاوه بر افزایش انتقال نور به داخل، موجب کاهش هزینه برق و تهویه مطبوع نیز می‌شود. این برج با استفاده از دیگر امکانات هوشمند می‌تواند بهره مندی بیشتری از انرژی را داشته باشد.
برج چوبی نسل جدید آسمان خراش ها
برج چوبی نسل جدید آسمان خراش ها
برج چوبی نسل جدید آسمان خراش ها
برج چوبی نسل جدید آسمان خراش ها
برج چوبی نسل جدید آسمان خراش ها

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]