طولانی‌ترین دیوار دنیا

طولانی‌ترین دیوار دنیا

شاید مشهورترین نشانه‌ی کشور چین در نظر جهانیان دیوار با شکوه آن باشد. این دیوار متشکل از چندین دیوار کوچکتر و پیوندشان به یکدیگر در طول قرون متمادی است و یکی از وسیع‌ترین ساختارهایی می‌باشد که تا به حال به دست بشر ساخته و تکمیل شده است.
در ابتدا و دوران امپراتوری چین شی ( کین شی ) طول دیوار ۵۰۰۰ کیلومتر ( ۳۰۰۰ مایل ) بوده است اما به مرور زمان و در حکومت پادشاهان مختلف به طول دیوار چین افزوده شده است به طوری که امروزه به ۷۰۰۰ کیلومتر در امتداد مرز شمالی پکن رسیده است ( هنوز هم بر سر طول دقیق این دیوار اختلاف نظر وجود دارد طوری که برخی طول آن را تا ۱۰۰۰۰ کیلومتر می‌دانند ). این دیوار دقیقا در دوران تعدد پادشاهی چین ساخته شده به همین دلیل از روش‌های گوناگونی برای تکمیل آن استفاده شده است اند که نشان دهنده‌ی هنر و تمدن پر بار چینی‌ها می‌باشد، در ساخت دیوار از آجر، سنگ، خاک و خرده سنگ استفاده کرده اند. دیوار چین حدودا ۱۰ متر ارتفاع دارد اما در برخی مناطق این عدد کم و زیاد شده و به ۵ متر هم می‌رسد. پهنای دیوار هم بین ۴ الی ۵ متر متغیر است اما طوری ساخته شده که چند اسب هم زمان بتوانند روی آن قدم بزنند.
اغلب قسمت هایی که از دیوار سالم مانده متعلق به سلسله‌ی مینگ ( ۱۳۶۸ تا ۱۶۴۴ میلادی ) می‌باشد که دیوار را تا حد زیادی هم مرمت و بازسازی نموده اند. در فواصل معین، برج‌های آتش که محلی برای مقابله با دشمنان بوده است در دیوار تعبیه شده که دیوار را بسیار زیباتر کرده اند.
باید توجه داشته باشید که علت اصلی سخنان ضد و نقیضی که در رابطه با طول این دیوار بیان می‌شود تنها ویرانی برخی نواحی آن در طول تاریخ و افزودن بر طول دیوار در بازه‌های زمانی گوناگون بوده است.
طولانی‌ترین دیوار دنیا
طولانی‌ترین دیوار دنیا
طولانی‌ترین دیوار دنیا

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]