شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه

مهم‌ترین تفریحگاه و یکی از نقاط تاریخی مهم شهر همدان برای گذراندن یک عصر و شب زیبای آخر هفته برای شما خواهد بود. منطقه گنج‌نامه که با فاصله 5 کیلومتری از مرکز شهر همدان در پای کوه الوند در منطقه عباس‌آباد جای گرفته این روزها به اصلی‌ترین تفریحگاه شهر تبدیل شده است. داشتن مجموعه تفریحی با تله‌کابین و سورتمه کنار آبشار بسیار زیبا و کتیبه 2 هزار و 500 ساله، هخامنشی، گنج‌نامه را به یکی از جاذبه‌های اصلی شهر تبدیل کرده است.
پیشنهاد می‌کنیم بعد از کمی استراحت، عصر به سمت گنج‌نامه و با رسیدن به میدان گنج‌نامه از طریق تابلوهای راهنما به تله‌کابین بروید و علاوه بر لذت بردن از آب و هوای منطقه، از بالا بخش‌هایی از شهر، کوه الوند و دشت زیبای میشان را تماشا کنید. قیمت سوار شدن تله‌کابین برای هر نفر 9 هزار تومان است و تله‌کابین گنج‌نامه از ساعت 8:30 صبح تا یک بعد از ظهر و 4 عصر تا 7:30 پذیرای گردشگران است.
بعد از لذت بردن از تله‌کابین حالا نوبت تماشای زیبایی‌های تاریخی و طبیعی است. این منطقه به دلیل ویژگی‌های طبیعی همیشه مورد توجه بوده است و همین مساله باعث شده در زمان پادشاهان هخامنشی 2 پادشاه از این سلسله یعنی داریوش و خشایارشاه دستور کندن 2 کتیبه را به 3 زبان پارسی باستان(میخی)، بابلی و عیلامی در این منطقه بدهند. کتیبه‌هایی که در هر دوی آنها به پادشاهی داریوش و خشایارشاه بر سرزمین‌های بسیار اشاره شده است. کنار این کتیبه آبشار زیبایی هم در منطقه گنج‌نامه وجود دارد که باعث زیبایی دو چندان منطقه شده است.
می‌توانید، عصر و شب خود را تا دیر وقت در این منطقه بگذرانید و شام را هم در رستوران‌ها و کبابی‌های منطقه بخورید که در اطراف گنج‌نامه جای گرفته‌اند و تا حدودی این منطقه را به دربند و درکه تهران شبیه کرده‌اند. فقط به یاد داشته باشید لباس گرم همراه داشته باشید تا بتوانید به راحتی چند ساعت در منطقه باشید زیرا دمای اطراف گنج‌نامه کوهستانی و چند درجه سردتر از شهر همدان است.

شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه
شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه
شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]