بزرگ‌ترین جنگل شهری جهان

بزرگ‌ترین جنگل شهری جهان

پارک ملی تیجوکا، بزرگ‌ترین جنگل شهری جهان در ریو دو ژانیرو می‌باشد که در سفر به ریودوژانیرو حتما باید سری به این پارک جنگلی بزرگ بزنید. شاید شناخته شده‌ترین و شاخص‌ترین نشانه از این جنگل که در کل دنیا شناخته شده است وجود مجسمه‌ی غول پیکر مسیح نجات دهنده در این پارک جنگلی است و قطعا کسی که به ریو سر می‌زند برای بازدید از این مجسمه‌ی بسیار مشهور و غول پیکر نیز وقت خالی اختصاص خواهد داد.
این مجسمه در پارک جنگلی بسیار بسیار وسیع تیجوکا در شهر ریو قرار دارد. این پارک جنگلی که گفته می‌شود بزرگ‌ترین جنگل شهری جهان نیز می‌باشد وسعیتی در حدود سی و دو کیلومتر مربع دارد. Tijuca در زبان پرتقالی‌ها که ساکنین اولیه‌ی برزیل بوده اند به معنی مرداب آمده است و امروزه به جنگل وسیعی در ریو اطلاق می‌شود که در محدوده شهر ریو واقع شده و هر ساله میلیون‌ها توریست از این پارک جنگلی بازدید می‌کنند.
در سال ۱۹۶۱ و زمانی که شهر ریو رشد کرد و گسترده شد جنگل تیجوکا با شهر آمیخته شد و این جنگل به عنوان پارک جنگلی معرفی گردد. از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی که در جنگل تیجوکا خواهید دید می‌توان به مجسمه‌ی غول پیکر مسیح نجات دهنده، آبشار Cascatinha ، صومعه‌ی Mayrink و … می‌توان نام برد که در سفر به ریو و در گشت و گذار در این پارک همه را از نزدیک درک خواهید کرد.
پارک ملی تیجوکا، بزرگ‌ترین جنگل شهری جهان در ریو دو ژانیروی برزیل می‌باشد و در این پارک جنگلی همچنین گونه‌های گیاهی و جانوری بسیار متنوعی که برخی از این نمونه‌ها در معرض انقراض بوده و فقط در این پارک جنگلی یافت می‌شوند را خواهید دید. دانشمندان اعتقاد دارند وجود این پارک جنگلی به این وسعت و سر سبزی سبب شده است تا دمای شهر ریو در حدود نه درجه کمتر از مناطق دور و اطراف باشد و در گشت و گذار در این پارک جنگلی این موضوع را به تمام وجود حس خواهید کرد.
بزرگ‌ترین جنگل شهری جهان
بزرگ‌ترین جنگل شهری جهان
بزرگ‌ترین جنگل شهری جهان
بزرگ‌ترین جنگل شهری جهان
بزرگ‌ترین جنگل شهری جهان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]