آزمایش هواپیمای فضایی برای گردشگری در فضا

آزمایش هواپیمای فضایی برای گردشگری در فضا

آزمایش هواپیمای فضایی برای گردشگری در فضا توسط شرکت ویرجین گلکتیک انجام شد . این آزمایش برخلاف هواپیمای VSS Enterprise که در سال ۲۰۱۴ مورد آزمایش قرار گرفت کاملا موفقیت آمیز بود.
زیبایی و عظمت محیط پیرامون کره زمین بر کسی پوشیده نیست . حالا بسیاری از علاقمندان به فضا دوست دارند در محیطی خارج از سیاره زمین گردشگری کنند و ستارگان را از فاصله ای نزدیک‌تر مشاهده کنند .
از این رو بسیاری از شرکت‌ها طراحی و ساخت هواپیما‌های فضایی را آغاز کرده اند ، که به وسیله آنها در حالتی کاملا امن و مطمئن می‌توان به ارتفاعات بالا ۲۰ کیلومتری پرواز کرد .
شرکت ویرجین گلکتیک هم نمونه ای از همین شرکت‌ها است . این کمپانی با ساخت و آزمایش هواپیمای فضایی SpaceShipTwo VSS Unity یکی از بزرگ‌ترین قدم‌ها برای گردشگری در فضا را برداشته است .
آزمایش هواپیمای فضایی برای گردشگری در فضا
روز گذشته ویرجین گلکتیک این هوایپمای فضایی را بر فراز صحرای موهاوی کالیفرنیا مورد آزمایش قرار داد و یک پرواز کاملا سالم ، امن و مطمئن با آن داشت . هواپیما‌های فضایی معمولا دارای دو قسمت بالابرنده به نام WhiteKnightTwo و کنترل کننده هستند .
آنها در این پرواز موفق تا ارتفاع ۱۵ کیلومتری بالارفته و در حدود ۳ ساعت و ۴۳ دقیقه در آن ارتفاع پرواز کردند ، مهم‌ترین مسئله در این آزمایش زمان پرواز بوده و اینکه مهندسان شرکت بتوانند عملکرد SpaceShipTwo VSS Unity را در حالت واقعی و در دماهای بسیار سرد بررسی کنند .
بد نیست بدانید در سال ۲۰۱۴ هم همین شرکت هوایپمای فضایی VSS Enterprise را با هزینه بسیار زیادی مورد آزمایش قرار داد که آن موفق نبوده و هواپیما تنها در عرض سیزده ثانیه سقوط کرد . این آژمایش منجر به کشته شدن یکی از دو خلبان هواپیما شد . البته ناسا اعلام کرد که طبق بررسی‌های انجام داده اشتباه خود خلبان باعث سقوط هواپیما شده است
آزمایش هواپیمای فضایی برای گردشگری در فضا
آزمایش هواپیمای فضایی برای گردشگری در فضا

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]