عجیب‌ترین ساحل جهان

عجیب‌ترین ساحل جهان

یکی از شگفتی‌ها جهان، ساحل شن‌های صورتی است که در جزیره باهاما و در سمت شرقی اقیانوس اطلس قرار دارد. این ساحل نه تنها به عنوان یکی از بهترین سواحل باهاما شناخته می‌شود، بلکه از جمله زیباترین و عجیب‌ترین سواحل جهان نیز به شمار می‌آید.
شن و ماسه صورتی کم رنگ حدود سه مایل در ساحل باهاما امتداد داشته و عرض آن ۵۰ تا ۱۰۰ فوت است. شاید به ذهنتان آمده باشد که چگونه ممکن است شن و ماسه‌ها رنگ صورتی داشته باشند؟! بهتر است بگوییم که دلیل صورتی بودن رنگ شن و ماسه‌ها وجود حشرات مرجان میکروسکوپی است که به عنوان روزنه داران شناخته می‌شوند.
رنگ پوست این روزنه داران صورتی کم رنگ یا قرمز بوده و پر از سوراخ است. روزنه داران فراوان‌ترین موجودات تک سلولی در اقیانوس‌ها هستند و نقش مهمی در محیط زیست به عهده دارند. این موجودات در قسمت زیرین صخره ها، در کف دریاها، زیر سنگ‌ها و در غارها زندگی می‌کنند. پس از مرگ این حشرات، موج آب آن‌ها را شستشو کرده و با شن و ماسه و مرجان‌ها مخلوط می‌کند. رنگ صورتی آن بیشتر در شن و ماسه مرطوب لبه دریا نمایان می‌شود. لازم به ذکر است که برخلاف سایر نقاط جهان، شن و ماسه موجود در این ساحل همواره سرد است، بنابراین شما می‌توانید آزادانه و با پای برهنه روی آن پیاده روی کنید.
آب این ساحل زیبا بسیار زلال و امن است که انجام ورزش هایی مانند غواصی و شنا را امکان پذیر می‌سازد. ساحل شن‌های صورتی مکانی نسبتا آرام و کم عمق برای گردشگران خود فراهم می‌کند. اسب سواری در ساحل شن‌های صورتی یکی دیگر از فعالیت‌های محبوب و ویژه برای افرادی است که این مکان را برای ماه عسل خود انتخاب می‌کنند.
گردشگران همچنین از این سواحل برای حمام آفتاب نیز استفاده می‌کنند. فعالیت‌ها و جذابیت‌های مختلفی در این ساحل وجود دارد اما مهمترین و اصلی‌ترین دلیل سفر به آن، وجود ساحل شن‌های صورتی است.
عجیب‌ترین ساحل جهان
عجیب‌ترین ساحل جهان
عجیب‌ترین ساحل جهان
عجیب‌ترین ساحل جهان
عجیب‌ترین ساحل جهان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]