بنای تاریخی شیگیریا

بنای تاریخی شیگیریا

بنای مشهور شیگیریا یکی از ارزشمند‌ترین ابنیه تاریخی کشور سریلانکا به شمار می‌رود. این بنا از سوی مردم بومی به عنوان هشتمین عجایب دنیای باستان معرفی شده و شامل یک مجموعه قصر و استحکامات نظامی با معماری ویژه و اهمیت زیاد باستان شناسی است که همه ساله موجب جذب هزاران گردشگر می‌شود. این بنا را می‌توان پر طرفدار‌ترین بنای گردشگری کشور سریلانکا محسوب کرد.
این مجموعه در قلب جزیره و در حد فاصل شهر دامبولا (Dambulla) و هابارانه (Habarane) و روی یک توده صخره ای به ارتفاع ۳۷۰ متر از سطح دریا قرار دارد. این سکوی صخره ای در پی فعل و انفعالات آتشفشانی پدید آمده و به این ترتیب صخره ای از مواد مذاب به ارتفاع ۲۰۰ متر از زمین‌های جنگلی اطراف در این محل ساخته شد. چشم انداز این مجموعه بسیار زیبا بوده و نشان دهنده هارمونی زیبای شکل گرفته بین طبیعت و سازه‌های ایجاد شده توسط بشر است.
این مجموعه شامل بقایای مخروبه قصری قدیمی است که توسط شبکه ای از استحکامات، باغ‌های بزرگ، دریاچه ها، کانال ها، خیابان‌ها و حوض‌های زیبا احاطه شده است. این منطقه برای چند هزار سال به عنوان سکونتگاه بشری مورد استفاده قرار گرفته و از قرن سوم پیش از میلاد در این صخره آتشفشانی، یک مکان مقدس ساخته شد. در نیمه دوم قرن ۵ میلادی، شاه کاسیاپا (Kasyapa) حاکم این منطقه تصمیم گرفت تا قصر و محل اقامت خود را در این محل بنا کند.
بنای تاریخی شیگیریا
بنای تاریخی شیگیریا

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]