شگفت انگیز‌ترین سازه جهان

شگفت انگیز‌ترین سازه جهان

کشور هندوستان از جمله کشورهایی است که قدمت و تاریخ باشکوهی را در خود پنهان نموده و شگفتی‌ها و رموز بسیاری در آن نهفته است یکی از عجایب و سازه‌های شگفت انگیزی که در این کشور قرار دارد معبد کایلاسا Kailasa در مجموعه Ellora می‌باشد. این معبد خارق العاده با تکنولوژی خاص و منحصر به فرد ایجاد شده که در هیچ کجای دنیا نمونه دیگری از آن وجود ندارد.
این معبد با شکوه و عجیب از دل کوه تراشیده شده است. نکته اعجاب انگیز این سازه در تراشیده شدن خود کوه به صورت یکپارچه و سر هم می‌باشد به این معنا که در سازه‌های دیگر قطعات مختلف سنگ به طور جداگانه تراشیده می‌شوند و در نهایت بر روی هم سوار میگردند اما در این سازه بی نظیرکوه از بالا به پایین به شکل مورد نظر تراشیده شده است.
دلیل خاص بودن این معبد عوامل زیادی می‌تواند باشد مثلا اول از همه اینکه ساخت تیرهایی بلندتر از ۳۰ متر و پردازش دقیق سنگ در این حالت، نیازمند سال‌ها کار و تجربه است. در ساخت ستون‌های معبد کایلاسا به گونه ای عمل شده که بخشی از ستون‌ها از کوه جدا هستند. آیا برایتان قابل تصور است که در ساخت چنین ستون هایی چگونه باید سنگ‌ها را از ستون‌ها جدا نمود؟!
مورخان بر این باورند که این معبد در زمان ۱۸ سال ساخته شده است و این برای انسان آن دوره با ابزار‌های محدود تقریبا امری غیر ممکن بوده است. به باور محققان تقریبا در حدود ۴۰۰۰۰۰ تن سنگ برداشت شده است که اگر فرض کنیم مردم آن دوره در مدت ۱۸ سال روزانه ۱۲ ساعت بر روی این معبد کار کرده باشند یعنی در هر روز باید در حدود ۶۰ تن و در هر ساعت ۵ تن سنگ جا به جا شده باشد! و این تقریبا حتی با تکنولوژی فعلی ما غیر قابل انجام می‌باشد.
پس سوالی که وجود دارد این است که اگر ساخت این معبد برای انسان غیر ممکن است، چه کسانی آن را ساخته اند؟
نکته جالب و حائز اهمیت دیگر این سازه داستان هایی است که در باره آن نقل می‌شود به طور مثال گفته می‌شود ارنگ زیب (پادشاه مسلمان ) در سال ۱۶۸۲ دستور تخریب این معبد را صادر نمود اما هزاران کارگر بعد از سه سال تلاش اعلام نمودند که قادر به تخریب این بنا نیستند و این امری غیر قابل انجام است. در واقع آنها در مدت ۳ سال تنها توانسته بودند چند مجسمه را بشکنند و هرگز قادر به نابودی معبد نشدند.
مورد مشابه دیگری وجود دارد که گفته می‌شود یکی از حکام مصر دستور تخریب هرم منکائوره Menkaure را صادر نموده بود اما پس از سالها تلاش کارگران تنها قادر شدند چند خراش بر روی بدنه هرم ایجاد نمایند.
سوال مهم اینجاست که چه کسانی این ساختمان‌های غیر قابل تخریب را در سراسر جهان ساخته اند؟
به باور باستان شناسان این معبد از تمامی معابد موجود در مجموعه Ellora زودتر ساخته شده است. یعنی ابتدا این معبد ایجاد گردیده و بقیه معابد از آن الگو گرفته و ساخته شده اند.
نکته جالب دیگر این است که با وجود قرار داشتن ۳۳ معبد در مجموعه Ellora ، معبد کایلاسا به سهولت از آسمان به شکل یک علامت X قابل تشخیص است. به نظر شما تمدن‌های دیگر به وسیله این ساختمان زیر را نشانه گذاری نموده اند تا از آسمان‌ها قابل تشخیص و مشاهده باشد؟
شگفت انگیز‌ترین سازه جهان
شگفت انگیز‌ترین سازه جهان
شگفت انگیز‌ترین سازه جهان
شگفت انگیز‌ترین سازه جهان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]