شهر زیبا و رویایی

شهر زیبا و رویایی

چندی گر شهر بسیار زیبا و رویایی در هندوستان است که ظاهر مدرنی دارد و می‌توان بعنوان جاذبه توریستی نگاه ویژه ای به این شهر داشت. چندی‌گر درست همان شهری است که از هندوستان امروزه انتظار می‌رود؛ مرفه، تمیز و زیبا. شهری که به طور رسمی توسط دولت مرکزی کنترل می‌شود و مرکز ایالت‌های پنجاب و هاریاناست. چندی‌گر در دنیا به واسطه معماری زیبا و مدرنش شناخته می‌شود و لقب شهر زیبا را به همین دلیل به آن داده‌اند. چندی‌گر با یک برنامه منسجم شهرسازی توانست هندوستان مستقل را به رخ تمام دنیا بکشد.
در سال 1950 زمانی که لوکوربوزیه؛ معمار مشهور فرانسوی- سوئیسی برای طراحی ساختار کلی شهر برگزیده شد، شهری را تصور کرد که مردم در آن محوریت داشته باشند.
بر اساس طرح‌های او چندی‌گر می‌باید شهری با بلوارها، دریاچه‌ها و ساختمان‌های بزرگ باشد که تمام آنها از بتون مصلح ساخته شده باشند. بنابراین چندی‌گر مدرن 60 سال پیش متولد شد و هنوز هم پارک‌ها، ساختمان‌ها و میدان‌های مربع آن پابرجاست، گرچه کمی کهنه شده‌اند.
هر بخش شهر به نوعی استقلال دارد و برای پیاده روی ایده‌آل است. با وجود این که بیشتر گردشگران این شهر روی بخش 17 که مملو از مراکز خرید و رستوران‌هاست و بخش 22 که اکثر هتل‌های مشهور شهر در آن قرار دارد، تمرکز می‌کنند، اما هر گوشه چندی‌گر برای دوستداران معماری و هنر حرفی برای گفتن دارد.
چندی‌گر برای باغ‌های زیبا و رنگارنگش هم شهرت دارد باغ رز و باغ سنگ این شهر هر بیننده‌ای را حیرت زده خواهد کرد. تمیزترین و مرفه‌ترین شهر هند، سکوت اعجاب انگیزی دارد.بنابراین برای کسانی که شهرهای هند را به شلوغی می‌شناسند چندی‌گر یک استثنای دوست داشتنی است. جنگل‌های اطراف این شهر پناهگاه مناسبی برای گونه‌های مختلف حیوانات است و دریاچه سوخنا(Sukhna) برای پرندگان مهاجر استراحتگاه. بهترین ورزشکاران هندوستان در رشته‌های مختلف ورزشی مانند هاکی، گلف، کشتی و کریکت از چندی‌گر برخاسته‌اند ؛ چرا که این شهر به مجتمع‌های ورزشی مجهز است.
شهر زیبا و رویایی
شهر زیبا و رویایی
شهر زیبا و رویایی
شهر زیبا و رویایی
شهر زیبا و رویایی

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]