حقایقی جالب راجع به هند

حقایقی جالب راجع به هند

۱- هند بزرگترین دموکراسی دنیا را دارد.
۲- کشور هند تنها ۳/۱ اندازه ایالات متحده‌ی آمریکا است اما با اینحال دومین کشور پرجمعیت دنیاست و بیشتر از ۱ میلیارد و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. هند همچنین هفتمین کشور بزرگ دنیاست.
۳- هندی‌ها به عناصر آتش، زمین، آب و هوا اهمیت بسیار زیادی می‌دهند و برای اینکه این عناصر را آلوده نکنند، مرده هایشان را دفن نمی‌کنند و در عوض اجساد آنها را در ساختمان هایی که به آن “برج‌های سکوت” می‌گویند رها می‌کنند.
۴- استفاده از روپیه (پول رایج هند) برای خارجی‌ها کسانی که برای گردشگری به هند سفر کرده اند و افرادی که شهروند هندی نیستند در خارج از هند، غیر قانونی است.
۵-در حالیکه بیشتر از یک میلیون نفر در هند میلیونر هستند، هنوز هم بیشتر مردم هند با روزی فقط ۲ دلار یا کمتر زندگی خود را می‌گذرانند و تخمین زده شده که ۳۵ درصد هندی‌ها زیر خط فقر زندگی می‌کنند.
۶- گاوها از موجوداتی هستند که در همه‌ی خیابان‌های هند بطور آزادانه رفت و آمد می‌کنند و کسی حق جابه جا کردن آنها را ندارد. در فرهنگ هندی ها، گاوها موجودات مقدسی به شمار می‌روند و معمولا چیزی به نام “tilak” را بر تن انها می‌کنند که نشانه‌ی خوش شانسی در فرهنگ هندی هاست.
۷- بسیاری از خانم‌های هندی هیچوقت اسم همسرشان را با صدای بلند نمی‌گویند چون آن را نشانه‌ی بی احترامی میدانند. در عوض هر وقت بخواهند همسرشان را صدا کنند از کلمه‌های غیر مستقیم مثل “سلام” ، “اینجا رو نگاه کن” یا “پدر بچه ها” استقاده می‌کنند.
۸- در هند، رنگ لباس‌ها نقش مهمی در شناخت طبقه بندی‌های اجتماعی دارد . مثلا در گذشته، خانم‌ها با توجه به اینکه موی خود را چه مدلی می‌بستند، یک فرد عادی یا یک فرد مذهبی شناخته می‌شدند.
۹- ببر بنگال، حیوان ملی هند است. قبلا تعداد این ببرها در کشور هند بسیار زیاد بود اما حالا کمتر از ۴۰۰۰ گونه در این کشور باقی مانده است.
۱۰- بیشتر از ۸۰ درصد مردم هند، هندو هستند. همچنین مسلمان ها، بزرگترین اقلیت این کشور را تشکیل می‌دهند که در حدود ۱۳ درصد کل این کشور است. در واقع هند، سومین جمعیت بزرگ مسلمان دنیا بعد از اندونزی و پاکستان را دارد.
۱۱- هند بزرگنرین صنعت فیلمسازی دنیا را دارد که مبدا آن شهر بمبئی است که به عنوان “شهر آرزوها” هم شناخته می‌شود. حرف B در بالیوود از Bombai که نام قبلی Mumbai است می‌آید. بیشتر فیلم‌های هندی، موزیکال هستند.
۱۲- مهماتما گاندی یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین و همچنین مورد احترام‌ترین ضخصیت‌های تمام دودران در هند و سرتاسر دنیا بوده است. مهاتما (Mahatma) به معنای “روح بزرگ” در زبان قدیمی هندی است. مهاتما همه‌ی زندگی اش را وقف آزادی هند از قانون‌های انگلیسی کرد. روز تولد او یعنی ۲ اکتبر، به عنوان روز ملی هند شناخته می‌شود.
۱۳- نادیده گرفتن والدین از طرف فرزندان بعد از دوران بازنشستگی در هند کاری غیر قانونی محسوب می‌شود. نگهداری یکی از حق‌های مورد احترام کشور هند است که درباره‌ی اشخاصی است که توانایی نگهداری از خود را ندارند. طبق قانون هندو‌ها که یکی از کهن‌ترین قانون‌ها در دنیا است، هر شخص غیر مستقلی مثل فرزند، همسر، والدین پیر باید توسط اعضای خانوده‌ی خود نگهداری و مراقبت شود.
حقایقی جالب راجع به هند
حقایقی جالب راجع به هند
حقایقی جالب راجع به هند

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]