مجسمه گو آن یو

مجسمه گو آن یو

کشور چین با هزاران سال قدمت و فرهنگی غنی دارای جاذبه‌های گردشگری و توریستی فراوانی است که هر ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را در خود جای می‌دهد.آثار باستانی و تاریخی زیادی ازهزاران سال قبل در این کشور وجود دارد اما به تازگی در پارکی در شهر هانگزو (Jingzhou)، استان هوبی (Hubei) واقع در کشور چین مجسمه ای عظیم از یک جنگجوی شجاع چینی که در تاریخ چین بسیار تاثیر گذار بوده ساخته شده است.
این مجسمه که ارتفاع ۴۸ متری دارد بر روی پایه ای به ارتفاع ۱۰ متر قرار گرفته است و وزنی بالغ بر ۱۳۲۰ تن را داراست.
مجسمه فوق مربوط به یکی از ژنرال‌های چینی در قرن سوم میلادی است که سلاحی بزرگ و تبر مانند در دست دارد که “تیغه هلالی اژدهای سبز نامیده می‌شود.”
این ژنرال که “گو آن یو” نام داشته است در دوری پر از اغتشاش در تاریخ چین زندگی می‌کرده است که با توجه به دلاوری‌های وی در تایخ چین جاودانه شده است. در حدی که چینیان و به خصوص مردم ناحیه جنوبی چین اورا می‌پرستند و داستانهایی آمیخته با افسانه‌های فراوان در وصف وی وجود دارد.
مجسمه وی در حال حاضر در تمامی رستوران ها، مراکز خرید و… وجود دارد.
همچنین مجسمه ای از “گو آن یو ” در زادگاه وی واقع در استان شانشی (Shanxi) کشور چین واقع می‌باشد که ارتفاع آن در حدود ۶۱ متر با احتساب پایه ۱۹ متری ان است.
ژنرال “گو آن یو” که در دوره سه امپراطوری چین می‌زیسته است در حال حاضر یکی از اسطوره‌های بزرگ چینی است و حتی داستان زندگی وی در رمانی مشهور چاپ گردیده است. مردم چین وی را در حد خدایان دانسته و افسانه‌های بسیاری را از او نقل می‌نمایند.
با این وجود بعید نیست که این مجسمه عظیمی به زودی به نماد اصلی کشور چین بدل گردد.
مجسمه گو آن یو
مجسمه گو آن یو
مجسمه گو آن یو

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]