قلعه آلکازار

قلعه آلکازار

این قلعه بر اساس معماری مسلمانان شمال آفریقا و مودجارها طراحی و به دستور پادشاه پدرو اول که یکی از پادشاهان قرن 14 میلادی است، ساخته شده است. بخش‌های مختلف این قلعه را انواع اتاق‌های عیش و نوش، باغ، استخر، حوضچه و حیاط تشکیل داده اند. قلعه آلکازار بالای تپه ای در شهر سویل قرار دارد. از بالای این قلعه منظره بسیار زیبای رودخانه کلامورس را می‌توان دید. نام اصلی این قلعه، المووارک است. طبقه بالای این قلعه هنوز هم در اختیار خانواده سلطنتی است و در مراسم خاصی در آن حضور به هم می‌رسانند.
قدمت بنای ساختمان قلعه آلکازار به قرن 14 میلادی بر می‌گردد. این قلعه در طول تاریخ تحت سلطه و حکومت مسلمانان و مسیحی‌ها بوده است. ساختار و نمای این قلعه همچنان نمادی برای معماری مسلمان‌های شمال آفریقاست که در قرن‌های اولیه در اسپانیا حکومت می‌کردند. ورودی این قلعه مملو از درخت‌های پرتقال است. بعد از آنها به سالن اصلی قصر یا قلعه می‌رسید. قسمت جنوبی این قصر بسیار ماهرانه ساخته شده است
بخش‌های مختلف قلعه آلکازار شامل موارد زیر هستند:
پاسیو د لا دونسلاس و به معنای حیاط میدنس در کنار سالن بزرگ ساختمان قرار دارد. ساخت این پاسیو در سال 1540 میلادی شروع و در سال 1572 میلادی پایان یافته است. در مرکز این پاسیو یک استخر مستطیلی دراز وجود دارد و دو طرف این استخر را نیز باغچه‌های کوچکی تشکیل داده اند. سال هاست که این حیاط، با سنگ‌های مرمر فرش شده است و فواره ای نیز در وسط آن قرار دارد. در طبقه پایین این پاسیو کتیبه هایی از پادشاه پیتر اول که با لقب امپراطور یا سلطان نیز شناخته می‌شوند، وجود دارد. در بالای آن نیز اتاقی است که توسط لوئیز د وگا طراحی و به دستور چارلز پنجم ساخته شده است. طبقه بالا به سبک معماری دوره رنسانس ایتالیا و گچکاری‌های mudéjar ساخته شده است.
لوس بانوس د دونا ماریا د پادیلا که با نام حمام بانو ماریا د پادیلا نیز شناخته می‌شود، یک مخزن آب باران است که در زیر پاسیو دل کروسرو قرار دارد. این مخزن آب باران بعد از بانو ماریا د پادیلا که نماد پاکیزگی و خلوص در سویل به شمار می‌رود، نامگذاری شده است.
لا کاسا د کانتراتاسیون به معنای خانه تجارت در لا مونتریا واقع شده است. این بنا در سال 1503 میلادی توسط پادشاهان کاتولیک به منظور کنترل وضعیت تجارت با دنیای جدید (آمریکا) تسخیر شد. کاسا در واقع کلیسایی کوچک است که در آن نشست‌های تاریخی کلمبوس، ایزابل و فردیناند صورت پذیرفته است. داخل این کلیسای کوچک، یک تابلوی نقاشی وجود دارد که به کشف قاره آمریکا اشاره دارد.
از دیگر قسمت‌های دیدنی آلکازار نیز می‌توان به اتاق‌های خواب پادشاهان مسلمانان، پاسیو د لا مونتریا، حیاط عروسک ها، دروازه شیر و تالار سفیران اشاره کرد.
قلعه آلکازار
قلعه آلکازار
قلعه آلکازار
قلعه آلکازار
قلعه آلکازار

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]