بزرگترین قلعه مسکونی جهان را بشناسید

بزرگترین قلعه مسکونی جهان را بشناسید

در شهر وینسور از شهرستان برکشر انگلستان قلعه ای زیبا وجود دارد که لقب بزرگترین قلعه مسکونی جهان را داراست. این قلعه بزرگ و فوق العاده که محل زندگی ملکه الیزایبت دوم و خانواده اوست، به سبب نام شهری که در آن ساخته شده قلعه ویندسور نامیده می‌شود.
قلعه ویندسور به سبب سبک زیبا و بی نظیر خود از شاهکار‌های معماری سنتی انگلستان به شمار می‌رود و همچنین محوطه سرسبز و باغ زیبای این قلعه زیبایی شگفت انگیز و محسور کننده ای را در برابر دیدگان مخاطب قرار می‌دهد
قلعه ویندسور در اصل به دستور William the Conqueror ساخته شد مدت حکومت وی از سال ۱۰۶۶ تا ۱۰۸۷(وفات) ادامه داشت.
این قلعه همچنین تنها قلعه ای است که پس از گذشت سالیان دراز از زمان ساخت آن همواره محل سکونت خاندان سلطنتی انگلستان بوده و هست.
مساحت این قلعه به ۴۵٬۰۰۰ متر مربع می‌رسد. این قلعه که بزرگترین قلعه دنیا محسوب می‌شود که به همراه کاخ هولی روود و کاخ باکینگهام، محل اقامت ملکه الیزابت دوم و خانواده سلطنتی بریتانیا است. ملکه اکثر آخر هفته‌های خود را در قلعه ویندسور سپری می‌کند و از محیط زیبا و باغ سرشار از عطر گل‌ها لذت می‌برد.
تصاویر هوایی گرفته شده از این قلعه نشان دهنده ۲ مستطیل به هم چسبیده هستند که محوطه اصلی قلعه را تشکیل داده است و پیرامون آن بخش‌های متعددی از جمله برج ها، محوطه، راهرو ها، دیوارهای دفاعی، آپارتمان امور خارجی و … قرار گرفته اند.
این قلعه به دستور ویلیام اول و در سالهای ۱۰۷۰ تا ۱۰۸۶ (زمان دقیق ساخته قلعه در دست نیست) ساخته شده است و تا کنون بیش از ۹۰۰ سال قدمت دارد.
در این مدت ۹۰۰ ساله گاهی به سبب سلیقه و یا الزامات خاص و گاها بر اساس گذر زمان بخش هایی جزئیی از این قلعه مورد تغییر یا ترمیم قرار گرفته است اما هسته اصلی و کلیت بنا بدون هیچ گونه تغییر همچنان پا برجاست. در واقع می‌توان گفت برخی از جزئیات قلعه ویندسور تکامل یافته است اما ویژگی‌های اصلی آن مثل سابق باقی مانده و تغییری نکرده است.
قلعه ویندسور در ابتدای ساخت از چوب ساخته شده بود اما به مرور زمان وبه سبب استحکام بیشتر این بنا با دستور پادشاه هنری دوم به طور کامل با سنگ بازسازی شد و همچنین دیوار‌های سنگی بیرونی و برج گرد در آن بنا شده است.
بزرگترین قلعه مسکونی جهان را بشناسید
بزرگترین قلعه مسکونی جهان را بشناسید
بزرگترین قلعه مسکونی جهان را بشناسید
بزرگترین قلعه مسکونی جهان را بشناسید

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]