چطور از سقوط هواپیما جان سالم به در ببریم؟

چطور از سقوط هواپیما جان سالم به در ببریم؟

برنامه داشته باشید
این در واقع کلیدی‌ترین نکته است. اینکه بدانیم اگر هواپیما سقوط کرد و یا مجبور به فرود اضطراری بود، چه کاری انجام دهیم.
اول از همه به تمام اخطارهای امنیتی گوش دهید و کارت امنیت را کامل بخوانید، حتی اگر به هر دلیلی نتوانستید، بدانید که نزدیکترین در خروج کدام است. حداقل این است که تعداد ردیف‌های جلو و پشتی تان تا در جلویی و عقبی را بشمارید تا راحتتر آن را پیدا کنید.
یادتان باشد متاسفانه ممکن است فقط چند دقیقه قبل از سقوط زمان داشته باشید بنابراین از این زمان برای برنامه ای که دارید استفاده کنید.
امن‌ترین صندلی ها
اگرچه بعضی‌ها بر این باورند که صندلی هایی که نزدیک بال هواپیما هستند امن ترند (چون هواپیما در آن نقاط قوی‌تر از بقیه نقاط است)، عده ای دیگر فکر می‌کنند که در زمان سقوط، عقب هواپیما امن‌تر است و مطالعات زیادی این ایده را اثبات کرده اند.
این در حالی است که ۲تا از بزرگترین سازندگان هواپیما در دنیا می‌گویند “هر صندلی ای به اندازه‌ی صندلی دیگر امن است و بین آنها تفاوت نیست” . در کشور مکزیک آزمایشی در این باره انجام شد. ۳ آدمک ساختگی را در یک صف و پشت سر هم اما با وضعیت‌های مختلف در هواپیما قرار دادند: یکی از آنها محکم بسته شد و کمربند ایمنی اش را هم بستند، یکی را معمولی نشاندند و کمربندش را هم بستند و سومی را هم معمولی نشاندند اما بدون کمربند و بعد طبق آزمایشاتی که انجام شد مشخص شد که از بین ۳ تا آدمک، آدمکی که کمربندش را نبسته بود بیشترین ضربه را دید و کاملا نابود شد.
محافظت در هواپیما
بعد از سقوط هواپیمایی که در سال ۱۹۸۹ اتفاق افتاد و در آن ۷۹ نفر کشته شدند و ۱۲۶ نفر زنده ماندند، معلوم شد پای بسیاری از قربانی‌ها و افرادی که زنده مانده بودند، از زانو به پایین شکسته شده بود و دلیل آن هم شناور ماندن پایشان در هوا و فشاری بود که صندلی جلویی به پایشان وارد کرده بود.
پس بهترین کار این است که پایتان را صاف روی زمین بگذارید و و ترجیحا بهتر است پنجه‌ی پا عقب‌تر از زانوها باشد و دستتان را هم در بالای سرتان بگذارید . اگر بتوانید کار بیشتری بکنید مثلا یک بالش در بالای سرتان بگیرید خیلی بهتر است.
همچنین باید مطمئن باشید که هیچ جسم نوک تیزی مثل مداد، خودکار یا … در اطرافتان نباشد. سعی کنید این حالتتان را تا فرود نهایی هواپیما حفظ کنید چون معمولا تکان‌های بعد از اولین فرود، شدیدتر هستند.
چطور از سقوط هواپیما جان سالم به در ببریم؟
چطور از سقوط هواپیما جان سالم به در ببریم؟
چطور از سقوط هواپیما جان سالم به در ببریم؟

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]