شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه

راهنمای سفر به بندر ترکمن،چطور به بندر ترکمن برسیم؟
اگر از شهرهای مرکزی، جنوبی و غربی ایران به سمت بندر ترکمن می‌آیید، بهترین مسیر، مسیری است که از تهران شروع می‌شود و با امتداد در جاده فیروزکوه و رسیدن به ساری به سمت شمال شرق ادامه می‌یابد. با استراحت یا اقامت شبانه در ساری می‌توانید مسیرتان را به سمت نکا، بهشهر، گلوگاه ، نوکنده ادامه داده و از آنجا وارد بندر گز شوید و با یک گشت نیم یا یک روزه در این بندر با طی مسیری 15 دقیقه ای به بندر ترکمن برسید.
برای همین مسیر راه آهن تهران- گرگان هم در دسترس است که با طی مسیر موازی با راه جاده ای یکی از زیباترین مسیرهای ریلی کشور به شمار می‌رود.
اگر از آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل یا گیلان و مازندران به سمت بندر ترکمن می‌روید، مسیر جاده اصلی را ادامه دهید و با عبور از استان گیلان و پشت سر گذاشتن رامسر، تنکابنف چالوس، نوشهر، محمود آباد،قائم شهر،ساری، نکا و بهشهر وارد استان گلستان و سپس بندر ترکمن شوید.
از سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، رضوی و شمال هم می‌توانید از دو مسیر به بندر ترکمن برسید: از مشهد به سمت قوچان رفته و مسیرتان را به سمت کلاله ادامه دهید و با گذشتن از گنبد به سمت غرب ادامه مسیر دهید تا به بندر ترکمن برسید.
مسیر دیگر را می‌توانید با گذر از نیشابور و سبزوار و میامی به سمت شاهرود ادامه دهید و از انجا به آزادشهر و گرگان و در فاصله یک ساعته به بندر ترکمن برسید.
از سمنان هم می‌توانید همان مسیر شاهرود- گرگان را ادامه دهید و هم می‌توانید مسیر شهمیرزاد به ساری را انتخاب کنید که یکی از زیباترین مسیرهای کوهستانی جنگلی کشور است.
برای کسانی که مایلند با هواپیما به این مقصد برسند هم دو رودگاه نزدیک به بندر ترکمن وجود دارد: هم فرودگاه گرگان و هم فرودگاه نکا در فاصله ای اندک از مقصد شما واقع هستند.

شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه
شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]