کلیسای معلق مصر

کلیسای معلق مصر

این کلسیا در زبان عربی به “ال مولاکاه ” ( به معنی معلق )معروف است. کلیسای معلق یکی مشهورترین کلیسا‌های عهد قبطی در قاهره می‌باشد. از آنجایی که این کلیسا به مریم پاکدامان اختصاص داده شده چون این کلیسا در بالای زندان سنگر نظامی رومی در قاهره قرار گرفته است ,برای همین نام آن را کلیسای معلق گذاشته اند. سالن کلیسا بر روی راهرو زندان قرار دارد. گردشگران اولیه نیز در سفر به قاهره این کلیسا را “کلیسای پلکانی” نامیده اند.
کلیسای معلق احتمالا در قرن 7ام به جای کلیسای قرن 3 ام یا 4 ام که جهت سنگر استفاده می‌شد,ساخته شده است. این کلسیا بارها مود باز سازی قرار گرفته است که مهمترین آن تحت حمایت Patriarch Abraham در قرن 10ام انجام شد.
وروردی کلیسای معلق از یک دروازه‌ی دکوره شده‌ی زیبا است که در خیابان shar’a Mari Girgis قرار دارد. بعد از ورودی یک حیاط است که موزائیک کاری شده و از این حیاط تا کلیسا 29 قدم است. در بالای پله‌ها 3 در از جنس چوبی که با طرحهای هندسی تزیین شده با چهار چوب‌های هکاکی شده وجود دارد. بخش درونی, فقط بخش راست حرم,بالای سنگر شمالی اصیل به شمار می‌آید
با این حال کلیسای معلق به خاطر کرسی مرمری , نمای و دیوار‌های مینا کاری شده یکی از کلیساهای پر ابهت و بر جسته در قاهره به حساب می‌آید. سقف چوبی کلیسا, کشتی نوح را یادآوری می‌کند.
کلیسای معلق مصر
کلیسای معلق مصر
کلیسای معلق مصر
کلیسای معلق مصر

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]