معبدی در آسمان

معبدی در آسمان

ساختمان بهشت یکی از بایدهای دیدنی در سفر به پکن است. ارتفاع این ساختمان گرد سه گوش، ۳۸ متر است. ساخت ساختمان بهشت در سال ۱۴۲۰ تمام شد که باعث شد به عنوان یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌ها در مرکز چین شناخته شود.
این معبد بیش از 500 سال قدمت دارد. معبد بهشت در دوران امپراطوری سلسله‌های مینگ و چینگ و به منظور پرستش آسمان ساخته شد. این معبد که مخصوص مراسم قربانی کردن بوده، امروزه یکی از بزرگ‌ترین و سالم‌ترین آثار تاریخی به‌جا مانده از آن دوران در چین به حساب می‌آید.
این معبد که مساحتی حدود دو میلیون و هفتصد و بیست هزار متر مربع را پوشش می‌دهد، از شهر ممنوعه نیز بزرگ‌تر است. در اطراف این معبد دو لایه دیوار وجود دارد که آن را به دو قسمت محوطه داخلی و خارجی تقسیم می‌نماید. ساختمان اصلی معبد شامل تالار دعای برداشت محصول، گنبد آسمان پادشاهی و محرابی مدور می‌باشد. تالار دعای برداشت محصول دارای سه دایره متحد المرکز از ستون‌های چوبی عظیم می‌باشد که نمادی از چهار فصل، 12 ماه و 12 ساعت در روز است.
گنبد آسمان پادشاهی یک ساختمان دایره‌ای کوچک‌تر است که بدون استفاده از الوار ساخته شده و گنبد زیبایی دارد.محراب مدور دارای سه لایه تراس سنگی سفید است که توسط دو مجموعه دیوار مربعی در خارج و دیواری دایره‌ای شکل در داخل احاطه شده که نمادی از زمین مربع و آسمان اطراف آن است.
امپراطوران سلسله‌های مینگ و چینگ مراسم عبادی خود را در محراب مدور برگزار می‌کردند به همین دلیل به محراب مدور، "محراب پرستش آسمان" نیز گفته می‌شد.
تمام ساختار معبد بهشت از چوب است بنابراین به جرات می‌توان گفت که این معبد، شاهکار معماری چوبی در کشور چین محسوب می‌شود. یکی دیگر از نقاط شگفت‌انگیز و باشکوه معبد بهشت، دیوار اکو یا دیوار انعکاس است. هنگامی که در مرکز دایره محراب مدور بایستید صدایی می‌شنوید که به گفته افراد این منطقه، این صدا پژواکی از هسته زمین و یا نوایی از آسمان است.
ایدئولوژی طراحی معبد بهشت، اشاره‌ای به وسعت زمین و آسمان است. محوطه درونی ساختمان در شرق محور شمال-جنوب از محوطه بیرونی واقع شده است. محراب مدور و تالار عبادت برداشت محصول نیز در شرق محور محوطه درونی قرار دارند. این طراحی باعث شده که قسمت غربی معبد وسیع‌تر به نظر برسد.
معبد بهشت یا معبد آسمان، بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین معبد پرستش آسمان در جهان است .
معبدی در آسمان
معبدی در آسمان
معبدی در آسمان
معبدی در آسمان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]