۵ راز بستن چمدان سبک برای سفر

۵ راز بستن چمدان سبک برای سفر

۱- بهتر است اول با خود چمدان شروع کنیم. اگر می‌خواهید چمدان بخرید بهتر است حواستان باشد که حتما ریلی باشد و چرخ داشته باشد تا مجبور نباشید تمام مدت سفر آنها را روی دستتان حمل کنید! یکی دیگر از نکاتی که در خرید چمدان باید یادتان باشد، سبک بودن آن است. اشیا داخل چمدان خودشان وزن دارند، اگر قرار باشد خود چمدانتان هم سنگین باشد حسابی اذیت می‌شوید. وزن چمدان البته بستگی به بزرگی و کوچکی آن هم دارد که انتخاب نوع بزرگ یا کوچک هم بستگی به سلیقه شما دارد اما طبق یک قاعده کلی چمدان باید به قدری سبک باشد که بتوانید آن را بدون هیچ باری به راحتی جابه جا و حتی بلند کنید.
۲- تا بحال بعد از بستن چمدانتان حس کرده اید که چقدر سنگین به نظر می‌رسد؟ معمولا جاگیرترین اشیا چمدان کفش‌ها هستند. اگر دارید به یک سفر طبیعت گردی می‌روید پس نیازی به کفش پاشنه دار ندارید!
۳- از کوله گردها الهام بگیرید. کوله گردها واقعا یکی از هنرمندترین توریست‌های روی زمین اند چون بخوبی میدانند چطور باید کل وسایل مورد نیازشان را در یک کوله و نه حتی چمدان جای دهند. علاوه بر این امروزه شرکت ها، لباس‌های سبکی را تولید می‌کنند که مخصوص سفر هستند. این لباس‌ها علاوه بر اینکه سبکند، خیلی هم زیبا هستند بنابراین دیگر لازم نیست نگران فدا کردن استایلتان برای کمتر شدن وزن چمدان باشید.
۴- به تکنولوژی بله بگویید! مطمئنا داشتن چند کتاب الکترونیکی و راهنمای سفر و هزاران صفحه کتاب مختلف روی یک تبلت، خیلی کمتر از کتاب و کتابچه‌های راهنما جا می‌گیرند. می‌توانید یک چمدان پر از کتاب را در یک تبلت چند گرمی جای دهید. فقط شارژر را فراموش نکنید!
۵- باز هم بار بیش از حد… دیگر اینکار را نکنید. فرقی نمی‌کند چند گرم و چند کیلو از وسایل داخل چمدانتان را دور ریخته باشید، در هرصورت اگر باز هم آنقدر وسیله در چمدان باشد که زیپ آن به سختی بسته شود، از قاعده‌ی بستن چمدان سبک تخطی کرده اید. البته هر کسی برای بستن چمدان روش مخصوص خود را دارد اما دانستن این نکته می‌تواند بیشتر کمکتان کند:
-هر وقت احساس کردید دارید وسوسه می‌شوید که لباس‌های بیشتری به چمدانتان اضافه کنید، کافی است تمام اشیا چمدان را روی زمین بریزید و بعد هر کدام که فقط استفاده‌ی یکباره دارند را از دور خارج کنید! (البته به جز در موارد خاص) یا هر وسیله‌ی که به وسیله‌ی دیگری که همراهتان دارید شباهت دارد.
۵ راز بستن چمدان سبک برای سفر
۵ راز بستن چمدان سبک برای سفر
۵ راز بستن چمدان سبک برای سفر

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]