شهر باستانی ققنوس

شهر باستانی ققنوس

ققنوس شهری باستانی در جنوب غربی چین و در کنار رودخانه توجیاگ قرار دارد، این شهر در ایالت هونان چین واقع شده که به داشتن طبیعت باشکوه و همچنین کوههای منحصر بفرد تیانمن (Tianmen) معروف است.
فنگ هانگ در لغت به معنی ققنوسه و بنا بر افسانه ای کهن دو ققنوس که بر فراز شهر پرواز می‌کردن اسیر زیبایی‌های این شهر می‌شن و دیگه این شهر رو ترک نمی‌کنن. شهر تاریخی ققنوس به دلیل احاطه شدن با طبیعتی فوق العاده و داشتن معماری تاریخی به عنوان زیباترین شهر چین شناخته شده و یکی از مراکز توریستی شناخته شده در چینه.
این شهر تاریخی و شگفت انگیز تاثیر خیلی کمی از دنیای مدرن گرفته و فرهنگ بسیار غنی داره که مربوط به چندین زبان قومی همراه با آداب و رسوم خاصشون و همچنین هنر و معماری متفاوتش می‌شه. اکثر ساکنین این شهر و روستاهای اطراف اون از اقوام میائو هستن و با لباس‌های مخصوصشون برای گردشگرای خارجی جذابیت زیادی دارن. چهره این شهر از زمان ساخت تا به امروز تغییر چشمگیری نکرده و می‌شه حداقل 200بنای تاریخی توش پیدا کرد، ساختمان هایی که به سبک مینگ و چینگ ساخته شدن و توسط یونسکو به خوبی حفظ شدن. فنگ هانگ در منطقه ای نیمه گرمسیری واقع شده و هوای مرطوبی داره، زمستوناش معمولا کوتاه و معتدل هستن و تابستونای خیلی گرمی داره.
شهر باستانی ققنوس
شهر باستانی ققنوس
شهر باستانی ققنوس
شهر باستانی ققنوس

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]