جزیره ای با ساحل صورتی

جزیره ای با ساحل صورتی

Crete، یا جزیرۀ کرت، بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین جزیرۀ یونانی و پنجمین جزیرۀ بزرگ در دریای مدیترانه است که مانند دیگر مقاصد تور جزایر رؤیایی (فیجی، مالدیو، موریس و بوراکای) هتل‌ها و جاذبه‌های گردشگری زیبای دریایی دارد. این جزیره قسمت مهمی از اقتصاد و فرهنگ موروثی یونان را تشکیل می‌دهد و این درحالی است که خصوصیات فرهنگی و محلی خود، مانند لهجه، شعر و موسیقی، را نیز حفظ می‌کند؛ همچنین کرت مرکز تمدن Minoan است که از اولین تمدن‌های اروپا به شمار می‌رود.
جزیرۀ کرت که در تاریخ بسیار کهنی غرق شده و زمانی خانۀ جانور نیمه‌انسان/نیمه‌گاو اسطوره‌ای بوده، بسیار عظیم است و از همه لحاظ، به کشوری کوچک شباهت دارد؛ همچنین کرت، به‌عنوان بزرگ‌ترین جزیرۀ یونانی، غرق در مناظر جالب است؛ از قلعه‌های ونیزی گرفته تا بناهای بیزانسی و خصوصاً بقایای قصرهایی عظیم از دوران تمدن Minoan
کرت همچنین به‌دلیل زیبایی طبیعی‌اش بسیار معروف است. چشم‌اندازهای این جزیره گستره‌های کوهستانی، غارها، تنگه‌ها و سواحل متعدد با شن‌های وسوسه‌انگیز را شامل می‌شود. دو بندر کرتی به‌نام‌های هانیا و رتیمنو شهرهای یونانی زیبا و استثنایی هستند؛ همچنین شهر هراکلیون (Iraklio) پایتخت کرت و مرکز توریستی آن است. این شهر محل استقرار مرکز اطلاعات توریستی یونانی (EOT) است که در کنار Xanthoudidou و در مجاورت موزۀ باستان‌شناسی Iraklio قرار دارد.
جدای از مناظر باستانی و تاریخی، این جزیره از سواحل خاصی نیز برخوردار است که معمولاً برای حمام آفتاب و شنا ایده‌آل و مناسب هستند و ورزش‌های آبی متنوعی در آن‌ها ارائه داده می‌شود. بسیاری از سواحل این جزیره در ماه‌های تابستان که اوج تعطیلات کرتی است، بسیار شلوغ می‌شوند و این درحالی است که سواحل دیگر با اینکه خلوت هستند، از قابلیت ارائۀ سرویس‌های خصوصی، هرچند با امکانات محدود، را برخوردارند. در نواحی هانیا و کرت مرکزی نیز تعدادی ساحل عالی وجود دارند، اما ساحل پریولی (Preveli) در جنوب‌شرقی جایی است که جمعیت بیشتری را به خود جلب می‌کند. ساحل پریولی بیشتر برای عکاسی انتخاب می‌شود؛ زیرا صخره‌های آن فرم و ساختار بسیار جذاب و عجیبی دارند.
در کناره‌های دریا و سواحل کرت، سرگرمی‌ها و ورزش‌های آبی زیادی وجود دارند، ازجمله غواصی که بیشترین طرفدار را به خود اختصاص می‌دهد؛ همچنین قایقرانی در اطراف کرت بسیار محبوب است؛ در داخل جزیره نیز پیاده‌روی و گردش‌های کوهستانی ارائه می‌شود که با عبور از مناطقی مانند گلوگاه سامریه، چشم‌اندازهایی بی‌نظیر به گردشگران عرضه می‌دارند. آکواریوم کرت و نیز باغ‌وحش آن، واقع در پارک عمومی شهر هانیا، همواره برای کودکان جذاب بوده‌اند. درکل، می‌توان گفت ساحل شمالی کرت شلوغ‌تر و توریستی‌تر از ساحل جنوبی آن است و اگر در نظر دارید در کنار حمام آفتاب به بازدید از مناظر طبیعی نیز بپردازید، بهتر است به ساحل (Matala) سری بزنید؛ زیرا در آنجا تعداد زیادی غارهای ساختۀ دست بشر وجود دارند که در دل صخره‌ها و پرتگاه‌های کنار دریا حفاری شده‌اند.
پلاکیاس ساحل زیبا و جذاب در جزیرۀ کرت یونان است که به‌دلیل شرایط مناسب آفتاب‌گرفتن در دنیا شهرت دارد و سالانه توریست‌های بی‌شماری را از سراسر جهان در خود جای می‌دهد. تور این جزیره برای اولین‌بار از سوی «گردشگری پیشرو دومان توکان»، مانند دیگر مقاصد گردشگری جزایر رؤیایی (فیجی، دومینیکا، مالدیو، موریس و بوراکای)، برگزار می‌شود که گردشگران ایرانی نیز از آن استقبال کرده‌اند
جزیره ای با ساحل صورتی
جزیره ای با ساحل صورتی
جزیره ای با ساحل صورتی
جزیره ای با ساحل صورتی

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]