توضیحات

ویرایش
آبشار دربند الوانق یکی از مناظر طبیعی و زیبای آذرشهر است.
مناظر طبیعی و آهنگ دلنواز آبشارهای دربند الوانق آذرشهر چشم و گوش هر بیننده را نوازش می‌دهد .
منطقه طبیعی و دیدنی دربند الوانق تقریبا در وسط دو کوه نسبتا مرتفع و سرچشمه دره بزرگ روستاهای الوانق، سیلاب و خانقاه قرار گرفته و صخره‌های بسیار بزرگی بالا دست دربند الوانق آذرشهر را همانند دیوار محکمی حصار کرده است که ارتفاع آن در بعضی نقاط به صد متر می‌رسد و در زمان بارندگی از داخل آن نهرها و سیلاب‌ها جاری می‌شود.
طول این دربند سه کیلومتر بوده و در ابتدای آن چشمه ای جوشان با آب زلال و گوارا وجود داردو در اطرافش رویش گیاهان و گل‌های رنگارنگ در سینه سخت صخره‌ها چشمان هر بیننده ای را جلا می‌دهد.
دربند الوانق از دره بزرگی شروع می‌شود که به تدریج با شیب تند و دره‌های کوچک متعدد پر پیچ و خم به طرف بالای کوه راه خود را ادامه می‌دهد , در مرور زمان فرسایش صخره‌ها باعث شده منطقه بالا دست در بند الوانق به صورت پله کانی شکل ...مشاهده کامل متن درآید و سنگ‌های بزرگ زیر پای آدم هر لحظه امکان دارد که از جای خود تکان خورده و به ته دره سقوط کند.
این تفریگاه بی نظیر که یکی از چشم اندازهای طبیعی و مناظر زیبای شهرستان آذرشهر است باوجود خشکسالی‌های اخیر زیبای خود راحفظ کرده و همه ساله گردشگران زیاد ی به خصوص در فصل بهار و تابستان را به خود جذب می‌کند.
منطقه دربند در نزدیکی روستای الوانق در 32 کیلومتری جنوب شرقی آذرشهر واقع شده و 850 نفر جمعیت دارد.
منبع:
http://www.yjc.ir
http://tabriz.irib.ir/khabar/khabar-noruzi/11293-1392-01-09-10-03-31
http://www.magiran.com/npview.asp?ID=2263213
http://shayegh.ir
http://azarshahr.ir

[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب