1

توضیحات

ویرایش
شهرستان فلاورجان طولانی‌ترین ساحل زاینده رود را در بین شهرستانهای استان اصفهان داراست و سواحل رودخانه زایندرود در شهرستان فلاورجان در غرب استان اصفهان از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان به شمار می‌آید.
25 کیلومتر ساحل زایندرود در فلاورجان و ایجاد تفرجگاه‌ها و بیشه‌های زیبا در ساحل رودخانه از نقطه ورودی در بخش پیربکران واقع در روستای سهرو فیروزان تا روستای کرسگان مناظر دلنشینی را پدید آورده است.
فلاورجان در دشتی، در کنار زاینده رود قرار گرفته است و دارای بیشه‌زار‌های پهناور است. کوه گردولی در جنوب خاوری و کوه سنگالو در خاور این شهر قرار دارند.
رود زاینده رود از خاور فلاورجان می‌گذرد و جلوه ای زیبا به این منطقه می‌بخشد.
بیشه زار‌های متعدد در حاشیه زایندرود، دهکده ساحلی شهر پیربکران، مجموعه ساحلی واقع در منطقه ˈپل بابا محمودˈ، پارک ساحلی شهر فلاورجان ...مشاهده کامل متن و ˈکلیشاد و سودرجانˈ استفاده از سواحل زیبای زاینده رود از زیبایی‌های این منطقه است.
طبیعت زیبا و سرسبز حاشیه رودخانه ، زمینه جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی را مهیا کرده است به نحویکه می‌توان این مسیر را به یکی از جذاب‌ترین مناطق گردشگری استان اصفهان تبدیل کرد.
عبور این رودخانه از شهر و روستاهای پیربکران، ˈجوچیˈ، ˈاجگردˈ، ˈفلاورجانˈ، ˈگارماسهˈ، ˈهویهˈ، ˈموسیانˈ و ˈکرسگانˈ باعث جذب سرمایه بخش خصوصی جهت ایجاد تفرجگاه و امکانات گردشگری و در نهایت کسب درآمد برای آنها شده است.
برخی از مسافران که در حال مسافرت از شمال به جنوب کشور و یا بالعکس هستند نیز در گذار از استان اصفهان، سواحل زاینده رود در شهرستان فلاورجان را برای استراحت و اقامت موقت انتخاب می‌کنند.
این شهرستان زیرساخت‌های طرح توسعه گردشگری از جمله احداث اماکن جذاب و تفریحی همچون شهربازی مدرن، باغ پرندگان، باغ پروانه ها، باغ وحش، باغ گلها، پیست قایق سواری، کمپینگ‌های تفریحی، پیست اسب سواری، جزیره تفریحی، رستوران سنتی و زیباسازی پل قدیم فلاورجان و پل بابا محمود را دارد.

منابع:
http://polna.ir/3761
http://www.joujil-shora.com
http://esfahan.irna.ir/fa/News/2000821000
http://www.falavarjansport.com/Default.aspx?TabID=3774&ModuleId=16694&id=17900
سواحل زاینده رود

سواحل زاینده ر...

شهرستان فلاورجان طولانی‌ترین ساحل زاینده رود را در بین شهرستانهای استان اصفهان داراست و سواحل رودخانه زایندرود در شهرستان فلاورجان در غرب استان اصفهان از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان به شمار می‌آید. 25 کیلومتر ساحل زایندرود در فلاورجان و ایجاد تفرجگاه‌ها و بیشه‌های زیبا در ساح...

اطلاعات | نقشه
پل تاریخی فلاورجان

پل تاریخی فلاو...

پل فلاورجان که در گذشته پل ورگان نامیده میشد، تنها پل دو قوسی استان اصفهان است و در 10 کیلومتری جنوب غربی اصفهان و در مسیر زاینده رود قرار دارد که دارای ۱۴۰ متر طول، 7 متر عرض و ۱۸ دهنه بزرگ و کوچک با قوس جناغی می‌باشد که دو دهنه آن مسدود گشته است. در لغت نامۀ دهخدا آمده است پل فلاورج...

اطلاعات | نقشه
بقعه پیر بکران

بقعه پیر بکران

یک اثر مذهبی، تاریخی و هنری در 30 کیلومتری جنوب غربی اصفهان در روستای پیربکران، وجود دارد که از نمونه‌های عالی آثار قرن هشتم ایران به شمار می‌رود. بنای مزبور شامل 3 قسمت است. اول، رواق بقعه که از کوچه مجاور آن به صحن بقعه منتهی می‌شود. دوم، صحن بقعه که سقف بلندی دارد و در اطراف آن ا...

اطلاعات | نقشه
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب