توضیحات

ویرایش
شهرستان پیشوا یکی از شهرستان‌های استان تهران ایران است.
شهرستان پیشوا دارای 48 پارچه مسکونی است که از شمال به شهرستان پاکدشت، از جنوب به بخش جوادآباد شهرستان ورامین، از غرب به شهرستان ورامین، و از شرق به شهرستان گرمسار محدود است.
آب و هوای این شهرستان معتدل و خشک است و قرار گرفتن در مجاورت دشت کویر، رشته کوههای البرز و بادهای مرطوب و بارانزای غربی اقلیم آن را تحت تأثیر خود قرار داده است .
واقع شدن بخش مرکزی شهرستان بر روی کوه زیبایی دو چندانی به آن داده و خیابان‌ها و کوچه‌های تو درو تو که همگی به مرقد مطهر امامزاده جعفر(ع) ختم می‌شود زیبایی دو چندانی به آن بخشیده است .
قرار گرفتن دهها آثار تاریخی ، بقاع متبرک امامزادگان و جاذبه‌های طبیعی این شهرستان را به محیطی آرام جهت بازدید گردشگران نوروزی تبدیل کرده است .
آثار به دست آمده از کاوشهای باستان شناسی، دیرینگی سکنای انسان را در پیشوا به نیمۀ هزارۀ 2قبل ...مشاهده کامل متن از میلاد نشان میدهد وآثار بدست آمده از اکتشافات باستان شناسی آنها را به تمدن سفال خاکستری نشان میدهد .
چاله مورت یکی از جاذبه‌های پیشوا است , محله ای سرسبزی است که چشمه ساری جاری و چاله مانند در آن حضور دلربایی داشته به چاله مورت معروف بوده است، همچنین در این محله، خانواده هایی هم سکونت داشته اند و این روستا در دهستان بهنام سوخته جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۹ نفر (۷خانوار) بوده‌است.
سرچشمه محله ای که یکی از قنات‌های قدیمی شهر از آن می‌گذشت، به محله‌ی سرچشمه معروف بود، در کنار این محله‌ی پرآب، گورستان قدیمی وجود داشت که بعدها تخریب گردید که الان تبدیل به پارک عمومی شده است.
منبع:
http://fa.wikipedia.org
http://www.irna.ir
چاله مورت

چاله مورت

شهرستان پیشوا یکی از شهرستان‌های استان تهران ایران است. شهرستان پیشوا دارای 48 پارچه مسکونی است که از شمال به شهرستان پاکدشت، از جنوب به بخش جوادآباد شهرستان ورامین، از غرب به شهرستان ورامین، و از شرق به شهرستان گرمسار محدود است. آب و هوای این شهرستان معتدل و خشک است و قرار گرفتن در ...

اطلاعات | نقشه
امامزاده جعفر(ع) پیشوا

امامزاده جعفر(...

مرقد امامزاده جعفر (ع) که وی را جوادی و اولاد او را جواریون و شجریون نیز می‌خوانند در شهرستان پیشوا قرار دارد بنا بر نوشته کتب انساب یکی از فرزندان بلافصل حضرت امام موسی کاظم (ع)است. وی پس از رشد ونمو در خاندان پاک ومطهر محمدی و کسب فیوضات معنوی ، به یاری برادر بزرگوارش حضرت علی بن م...

اطلاعات | نقشه
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب