توضیحات

ویرایش
شهرستان قدس ، یکی از شهرستانهای استان تهران است و در غرب شهر تهران و همسایگی استان البرز قرار دارد
مرکزیت شهرستان قدس ، در ابتدا روستایی با نام قلعه حسن خان از بخش کن بود که در اوایل انقلاب با نام شهرک حسن خان به شهرستان شهریار سپرده شد.
نام آن به شهرک قدس تغییر پیدا کرد و بعدها با اضافه شدن چند روستا و دهکده و تصویب نخست وزیر وقت به شهرقدس تبدیل شد.
کاووسیه نام یکی از محلات شهر قدس (استان تهران) است.محله کاووسیه در زیر تقاطع بین جاده‌های قدیم و جدید تهران و کرج (فتح و لشگری)، جنوب وردآورد و کاروانسرای سنگی ، شمال محله مصلی (باغ انگوری) و در کنار خط راه آهن تهران-قزوین و ابتدای ورودی شهرقدس واقع شده است.
کاووسیه دارای تپه ای باستانی است به نام تپه کاووسیه که قدمت آن به هزار ...مشاهده کامل متن سوم پیش از میلاد میرسد. اما آنچه امروزه به عنوان محله کاووسیه خوانده می‌شود ، از روستا و شهرک کاووسیه قدیم گرفته شده است.
قدمت سکونت مردم امروزین این محله به دوره قاجار میرسد.
تپه کاووسیه مربوط به دوران پیش از تاریخ ایران باستان - هزاره سوم و ۴ قبل از میلاد است
این تپه در استان تهران، شهرستان قدس، شهر قدس، انتهای بلوار کاوسیه، داخل باغ ماهان واقع شده است
در حفاری‌های غیر مجاز این تپه که بعدها آثارش هنگام خروج از ایران به دست میراث فرهنگی افتاد، تابوت مردی مومیایی بدست آمد.
در سیصد سال اخیر اقوام مختلفی از مناطق مختلف به این محله مهاجرت کرده اند که با گسترش آن به محله‌های دیگر شهرقدس پیوند خورده است.
در گذشته کار اصلی مردم این محله کشاورزی ، باغداری و دامداری بود. اما امروزه اکثر مردم این محله کارگر می‌باشند. در این محله ، کارگاه‌های کوچک و بزرگ تولیدی و صنعتی بسیار است.
این اثر در تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۸۷ با شمارهٔ ثبت ۲۳۸۷۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
منبع:
http://region3.tehran.ir
http://fa.wikipedia.org
http://www.khabarshahryar.ir
تپه کاووسیه

تپه کاووسیه

شهرستان قدس ، یکی از شهرستانهای استان تهران است و در غرب شهر تهران و همسایگی استان البرز قرار دارد مرکزیت شهرستان قدس ، در ابتدا روستایی با نام قلعه حسن خان از بخش کن بود که در اوایل انقلاب با نام شهرک حسن خان به شهرستان شهریار سپرده شد. نام آن به شهرک قدس تغییر پیدا کرد و بعدها با ...

اطلاعات
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب