توضیحات

ویرایش
رودخانه رود زرد سرشاخه‌ها ای دارد که از کوه‌های اطراف روستای مال آقا سرچشمه می‌گیرند و پس از شکل گیری از کنار روستای مال آقا می‌گذرد.
دره هایی که رود زرد و سر شاخه هایش از آن می‌گذرند مناظر بسیار زیبایی دارند و با توجه به اینکه دمای هوا در این مسیر‌ها نسبت به بخش‌های جنوبی استان خوزستان پایین‌تر است همواره مورد توجه گردشگران بوده است.
حرکت در کنار این سرشاخه‌ها در بعضی قسمت‌ها چندان هم ساده نیست و برای رسیدن به بعضی از سرچشمه‌ها به زمانی بیش از یک روز نیاز است و برای رفتن به این مناطق مسبر از روستای مال آقا آغاز می‌شود و تا محل هایی به نامهای «سرتنگ»، «تنگ چوب بندی» و یا «تنگ کوره» ادامه پیدا می‌کند.
تنگ تهی، تنگه ای است که یکی از سرشاخه‌های فصلی «رود زرد» در آن جاری است و راه آن از محل «سرتنگ» از مسیر رود خانه اصلی جدا می‌شود.
در این مسیر علاوه بر درختان بلوط که پوشش غالب زاگرس است، درختان کهن چنار وجود دارند که با پوشش نسبتاً انبوه سایه‌های زیبایی به وجود آورده اند.
در انتهای این مسیر تنگی کم عرض و مرتفع قرار دارد و برای گذر از آن به ناچار باید ...مشاهده کامل متن با پای برهنه به آب رفت,در انتهای این تنگه به یک بن بست قرار دارد که آبشاری 3-4 متری در آنجا فرو می‌ریزد.

منابع:
http://ghalami.blogfa.com/post-189.aspx
http://www.zagroskooh.ir/post-329.aspx
http://forum.ghoghnous.ir/showthread.php?t=935
http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=6650816
http://www.simagasht.ir
http://linkam.ir/links/view/9908
http://vazeh.com
روستای مال آقا

روستای مال آقا

مال آقا "روستایی در 32 کیلومتری شهرستان باغملک در این استان با بافت سنتی که کاملاً بافت قدیمی خود را حفظ کرده است. مال آقا در منطقه‌ای کوهستانی از سلسله جبال زاگرس واقع شده که رودخانه‌ای مواج و سرد از کنار آن می‌گذرد و مسیر فرح بخش و زیبایی را ایجاد کرده است، همه ساله خصوصاً در دو فصل ...

اطلاعات | نقشه
تنگ تهی

تنگ تهی

رودخانه رود زرد سرشاخه‌ها ای دارد که از کوه‌های اطراف روستای مال آقا سرچشمه می‌گیرند و پس از شکل گیری از کنار روستای مال آقا می‌گذرد. دره هایی که رود زرد و سر شاخه هایش از آن می‌گذرند مناظر بسیار زیبایی دارند و با توجه به اینکه دمای هوا در این مسیر‌ها نسبت به بخش‌های جنوبی استان خوزس...

اطلاعات | نقشه
منطقه گردشگری رباط

منطقه گردشگری ...

منطقه نمونه گردشگری رباط در شهرستان باغملک ،بخش مرکزی و دهستان منگشت تقریبا در فاصله 160 کیلومتری مرکز استان و 15 کیلومتری شرق باغملک قرار دارد دسترسی منطقه مورد نظر از طریق جاده آسفالته درجه ارتباطی اهواز- شهرکرد و جاده انحرافی باغملک- رباط امکان پذیر می‌باشد. رباط از نظر لغوی کلمه...

اطلاعات | نقشه
قلعه تل

قلعه تل

شهر تاریخی قلعه‌تُل یکی از شهرهای لرنشین استان خوزستان است و در بخش مرکزی شهرستان باغ‌ملک قرار داردکه یکی ازآثار باستانی ایران میباشد. این شهر از قدیم مرکز دهستان قلعه تل و محل آمد و رفت ساکنان اطراف و تأمین خدمات اولیه روستاهای این دهستان بوده‌است. سکونت در شهر قلعه تل با استناد آثار...

اطلاعات | نقشه

نظر شما درباره تنگ تهی

برای ارسال نظر باید وارد سایت شوید
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب