توضیحات

ویرایش
آبشار "وروار" با ارتفاع 174 متر به عنوان بلندترین آبشار خاورمیانه وهمچنین چشم انداز باغات سرسبز و زمین‌های پر از گل نرگس از زیباترین جاذبه‌های گردشگری کشور محسوب میشود.
آبشار وروار دارای ارتفاع ۱۷۶ متر می‌باشد و در شمال شرقی شهرستان عنبرآباد در منطقه رودفرق و نزدیک روستای باغ آهنی قرار دارد، برای دسترسی به این آبشار باید از مسیر جاده جیرفت کهنوج عبور کرد و از دوراهی جهادآباد حدود ۲۰کیلومتر به سمت مردهک و روستای رود فرق رفت .
رود فرق در دهانه خروجی آب رودخانه ای قرار دارد که از منطقه جبالبارز جنوبی و خصوصا قله علم شاه سرچشمه می‌گیرد و از آبشار سرازیر می‌شود فاصله روستای رود فرق تا آبشار حدودا 10 کیلومتر است که کوههای دو طرف رودخانه با شیب بسیار تندی که دارند مانع از عبور می‌شوند و تنها راه عبور از مسیر رودخانه است که آن هم به دلیل شیب بسیار تند و ناهموار و وجود سنگهای گرانیت بسیار بزرگ که در بعضی از مسیرها طوری بر روی هم قرار گرفته اند که اگر شیئی از دستت بیفتد پیدا کردن آن ناممکن است سبب کندی حرکت می‌شود و به همین دلیل طی کردن این مسافت 10 کیلومتری حدود سه ساعت طول می‌کشد.
اگرچه منطقه جبال بارز عمدتا ...مشاهده کامل متن جنگلی است ولی میزان جنگل‌های در منطقه علم شاه در مقایسه با سایر مناطق بیشتر است.
در کنار این آبشار عظیم وجود قلعه‌های تاریخی برای علاقمندان ابنیه تاریخی فرصت مناسب دیگری فراهم کرده است که از آثاری همچون قلعه فرق و قلعه سالار رضا نیز بازدید کنند.
سرسبزی بی نظیر منطقه و پوشش گیاهی خاص این منطقه را به بکرترین مکانهای گردشگری کرمان تبدیل کرده است.
به دلیل ارتفاع بسیار زیاد این آبشار آب در انتها به صورت پور فرو می‌ریزد و شرایط بسیار مطلوبی را در منطقه ریزش به خصوص در فصول گرم سال ایجاد می‌کند.
گردشگران بهترین زمان برای بازدید از آبشار وروار را بدلیل افزایش حجم آب آبشار، اسفند و فروردین می‌دانند اما فضای دلچسب و گیرای آن در هر زمان گردشگران و دوست داران طبیعت را به خصوص در ایام نوروز به سمت این نقطه از استان کرمان می‌کشاند تا ساعاتی شیرین از تمام جذابیت‌های خود، در ذهن تماشاگرانش به جای بگذارد و آنها را برای دیدار دوباره این مکان فراخواند .
منبع :http://dana.ir/News/73692.html
http://www.entekhab.ir/fa/news/56162
http://geography.kermanedu.ir/
آبشار وروار

آبشار وروار

آبشار "وروار" با ارتفاع 174 متر به عنوان بلندترین آبشار خاورمیانه وهمچنین چشم انداز باغات سرسبز و زمین‌های پر از گل نرگس از زیباترین جاذبه‌های گردشگری کشور محسوب میشود. آبشار وروار دارای ارتفاع ۱۷۶ متر می‌باشد و در شمال شرقی شهرستان عنبرآباد در منطقه رودفرق و نزدیک روستای باغ آهنی قرا...

اطلاعات | نقشه
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب