توضیحات

ویرایش
کلمه رامه یا (رومه) از رابند گرفته و وجه تسمیه کلمه رابند بدلیل ریزش کوه چهل تن است که در ابتدای روستای چهار طاق واقع شده است. با ریزش این کوه راه ارتباطی و رودخانه بسته شده و دریاچه ای در پشت این کوه ایجاد شد واهالی روستا راه دیگری را که معروف به دیرند بود و دورتر و صعب العبور نیز بود باید طی می‌کردند .
به روایت دیگر و گفته‌های اهالی روستا کلمه رامه به معنی رام بودن و همچنین به معنی آرامش وامنیت می‌باشد و در گذشته پناهگاه یاغیان و راهزنان بود. راهزنان در منطقه ای به نام ده نمک که مسیر راه تهرانمشهد بود به کمین می‌نشستند وبه کاروانیان حمله میکردند واموال آنان را به غارت می‌بردند وازآنجا که دره رامه محلی امن برای راهزنان بود به این دره پناه می‌آوردند.
منطقه گردشگری رامه در شمال شرقی شهر گرمسار و شمال روستای تاریخی ده نمک قرار دارد. فاصله این روستا تا شهرفیروزکوه حدود40 کیلومتر است و تا قبل از انقلاب فاقد راه ارتباطی ماشین رو بود.
به همین دلیل اهالی با پای پیاده و یا اسب و قاطر به این شهر می‌رفتند.
ابن روستا در تابستان آب و هوای بسیار خوبی دارد و در پایان هفته و تعطیلات افراد بسیار ی از شهرستان گرمسار و بخش آرادن به آن سفر می‌کنند. آب و هوای ...مشاهده کامل متن مطبوع و کوهستانی چهار طاق و رامه و طبیعت بکر و دست نخورده این منطقه یکی از جذابیت‌های منحصر به فرد محسوب می‌شود.
از طرف دیگر وجود درختان قدیمی در منطقه و وجود مزارع و باغات روستایی و ارتفاعات اطراف آن، قابلیت‌های بی شماری برای علاقه مندان به طبیعت و ورزش‌های مختلف بوجود می‌آورد.
این منطقه جزیی از مناطق حفاظت شده استان سمنان به شمار می‌رود.
از دیگر ویژگی‌های آن رودخانه رامه، آبشارهای مرتفع و زیبا و طبیعت بکر و دست نخورده آن می‌باشد. به دلیل کوهستانی بودن منطقه و نبود راه دسترسی مناسب برای وسایل نقلیه، این منطقه به صورت بکر و وحشی باقیمانده است و این ویژگی یکی از جذابیت‌های منحصر به فرد محسوب می‌شود.
روستای رامه و مناطق اطراف آن دارای پیشینه تاریخی دیرینه ای می‌باشند. وجود قلعه‌های قدیمی همچون قلعه ضحاک، چندین قبرستان قدیمی، ظروف سفالی واشیاء عتیقه و سنگ نوشته‌های بدست آمده ودرختان کهنسال گردو وآثار بجا مانده ازبناهای بسیار قدیمی نمایانگر سابقه هزار ساله زندگی دراین منطقه است که این موضوع مورد تایید باستان شناسان قرار گرفته و بر همین اساس گفته می‌شود که دراین منطقه زرتشتیان و گبری‌ها زندگی می‌کردند.

منابع :
www.dana.ir
www.mehrnews.com
http://www.tebyan.net/
http://www.negahmedia.ir/
بازار آرادان

بازار آرادان

بازار سرپوشیده آرادان از قدیمی‌ترین بازارها می‌باشد که در آرادان سمنان واقع شده که اکنون به بازار دوم مشهور است. این بازار جزء آثار باستانی بشمار می‌آید و اکنون در این بازار مغازه‌های زیادی وجود دارد که بکار مشغولند. ابعاد بنا حدود 55/70×40/22 می‌باشد، این بنا که در اوایل قاجار با خشت...

اطلاعات | نقشه
روستای رامه

روستای رامه

کلمه رامه یا (رومه) از رابند گرفته و وجه تسمیه کلمه رابند بدلیل ریزش کوه چهل تن است که در ابتدای روستای چهار طاق واقع شده است. با ریزش این کوه راه ارتباطی و رودخانه بسته شده و دریاچه ای در پشت این کوه ایجاد شد واهالی روستا راه دیگری را که معروف به دیرند بود و دورتر و صعب العبور نیز بود ...

اطلاعات | نقشه
روستای پاده

روستای پاده

پاده، روستایی در شهرستان آرادان است، روستای پاده، در منطقه کویری استقرار یافته و اقلیم نیمه‌بیابانی دارد. آب و هوای آن در تابستان گرم و در زمستان سرد است. وجود تونل‌های بزرگ نمک در این منطقه سفر به روستای پاده را از بقیه جاذبه‌های گردشگری منطقه متمایز کرده است دسترسی به روستای پاده، ...

اطلاعات | نقشه
امامزاده علی اکبر

امامزاده علی ا...

آرامگاه امامزاده علی اکبر در روستای امامزاده علی اکبر گرمسار قرار دارد و قدمت تاریخی این بقعه به حدود هشتصد و پنجاه سال قبل می‌رسد. گنبد اصلی این بنا ایلخانی و رواق‌های پیوست و هشتی ورودی آن به‌دوره قاجار مربوط است‌. بقعه و بارگاه بانمای آجری ساخته شده است,گنبد بنا دو پوششی است و بصو...

اطلاعات | نقشه
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب