توضیحات

ویرایش

خنداب از مراکز مهم تولید انگور و صادرات کشمش در کشور و استان مرکزی می‌باشد .
فواید کشمش
کشمش، میوه‌ی رسیده و خشک انگور است که با توجه به نوع انگور، روش و شرایط خشک کردن و مواد افزودنی مجاز موجود در آن به نام‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسد و مانند دیگر خشکبارها در تمام سال یافت می‌شود.
فیبر موجود در کشمش از سرطان کولون و از رشد غیر معمول سلول‌ها جلوگیری می‌کند و موجب کنترل قند خون در بدن می‌شود و برای درمان بی نظمی معده و یبوست مفید است.
مصرف کشمش سستی و رخوت را از بدن دور می‌کند و موجب از بین رفتن آب اضافی بدن می‌شود، بدن را تقویت می‌کند، دهان را خوشبو می‌کند و منبع مناسبی از فیبر، آنتی اکسیدان و انرژی در بدن است.
کشمش در اثر خشک شدن انگور به دست می‌آید هنگامی که انگور خشک شد مقداری از آب و سلولز آن تحت تاثیر دیاستازها که در روی پوست انگور موجود می‌باشد به قند تبدیل می‌گردد و ۷۵ درصد قند گلوکز قابل جذب بدن ساخته می‌شود و دارای پروتئین، چربی، قند (سوربیتول) کلسیم و ویتامین‌های (A - B۱ - B۲ - C - P P) می‌باشد وجود پتاسیم و اسیدهای مالیک و سیتریک و تار تاریک می‌تواند اوره خون را تنظیم نماید و کلسترول زیادی خون را دفع و به تنظیم فشار خون کمک نماید هنگامی که انگور بادانه خشک می‌شود مویز نامیده می‌شود اگر مویز را خالی از هسته کنیم همراه با گل گاوزبان و خرمای سبز به بیماران آسمی کمک شایانی می‌نماید.
اگر دچار قارچ‌های پوستی هستید کشمش را کوبیده و با صبر زرد مخلوط کرده و روی محل مورد نظر ضماد نمایید تا قارچ را از بین ببرد. ضماد کشمش و پیه زعفران و زرده تخم مرغ و موزه باعث گشوده شدن کورک و آبسه می‌شود.
متخصصان تغذیه معتقدند خوردن چند عدد کشمش در روز به تقویت حافظه کمک کرده و افراد را از ابتلا به بیماری آلزایمر مصون می‌دارد.
همچنین فیبر زیاد در کشمش به کاهش کلسترول و بهبود عملکرد روده‌ها کمک می‌کند. در کنار آن پتاسیم را می‌توان نام برد که موجب کاهش فشارخون و جلوگیری از دفع مایعات بدن می‌شود و به میزان کافی در کشمش وجود دارد.
کشمش سرشار از آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین‌های گروه B است. از طرفی کشمش دارای خواص آنتی اکسیدانی است و از تخریب سلولی جلوگیری می‌کند. مصرف کشمش به دلیل داشتن کلسیم فراوان برای سلامت استخوان‌ها مفید است و از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.
همچنین سلنیوم در کشمش برای پوست عالی است. ضمنا مقادیری از ویتامین‌های A و B در کشمش موجود است که نیاز بدن را به این گروه ویتامینی تأمین می‌کند.
منبع :http://markazi.irib.ir/
http://persianv.com/
http://manifruits.com/
http://club.technolife.ir/

روستای استوه

روستای استوه

استوه، یکی از روستاهای استان مرکزی و شهرستان خنداب می‌باشد. فاصله این روستا تا مرکز شهرستان ۸۰ کیلومتر و است. وسعت این روستا در حدود پنج کیلومتر مربع می‌باشد. روستا از نظر آب و هوایی بکر و دست نخورده است. جمعیت این روستا بنا بر مرکز آمار ایران، در سال ۱۳۸۶ حدود ۲۳۶۳ نفر و ۶۲۳ خانوار ا...

اطلاعات | نقشه
کشمش

کشمش

خنداب از مراکز مهم تولید انگور و صادرات کشمش در کشور و استان مرکزی می‌باشد . فواید کشمش کشمش، میوه‌ی رسیده و خشک انگور است که با توجه به نوع انگور، روش و شرایط خشک کردن و مواد افزودنی مجاز موجود در آن به نام‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسد و مانند دیگر خشکبارها در تمام سال یافت می...

اطلاعات

سوغات کاشمر

در شهرستان کاشمر نیز بخشی از فرآورده‌های صنایع دستی می‌توانند جزو سوغات این شهرستان محسوب شوند که از میان آنها می‌توان به گیوه‌های کاشمری، انواع حصیرها و گلیم‌های الوان اشاره نمود.
اما مهمترین فرآورده و سوغات کاشمر با توجه به فراوانی باغات انگور در این منطقه کشمش است که به سراسر ایران صادر شده و پس از آن زعفران نیز که کاشت آن در سالیان اخیر متداول گشته جزو سوغات این شهر به شمار می‌روند.

... ادامه مطلب
سوغات کاشمر

اطلاعات بیشتر...

نظر شما درباره کشمش

برای ارسال نظر باید وارد سایت شوید
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب