1

توضیحات

ویرایش
روستای زیبا و تاریخی باب ندان از روستاهای ییلاقی دهستان جرجافک بخش مرکزی شهرستان زرند که در غرب این شهرستان قرار دارد.
جمعیت این روستا بر اساس سرشماری نفوس ومسکن سال۱۳۹۰ بالغ بر ۱۹خانوار و۶۷نفر می‌باشد.
روستای باب ندان دارای آب وهوایی کوهستانی است بطوری که در فصل زمستان برودت هوا به حدود۱۵الی ۲۰ درجه سانتیگراد زیر صفر میرسد.
و درفصل تابستان دارای آب وهوایی بسیار دلنشین وبانشاط بوده و روزانه پذیرای تعداد زیادی از هموطنان ازشهرستانهای رفسنجان وروستاهای منطقه نوق و نیز شهرستان زرند و روستاهای جلگه آن میباشد.
از جمله آثار تاریخی این روستا وجود سنگ نگاره هایی منقش ازنقوش حیوانات اهلی ووحشی برتخته سنگهای دره معروف به دره گدارمحمدی درجوار روستا نشان از قدمت کهن این محل میباشد.
عمده درآمداهالی محصولات سردرختی شامل انواع زردآلو، بادام، گردو، توت، انار، به ، انجیر و دیگر میوه‌های سردرختی و سردسیری است.
درگذشته مقدار کمی گندم ، جو ، ذرت وصیفی جات هم کاشت میشد ولی در اثر خشکسالی و کم آبی این محصولات دیگر کاشت ...مشاهده کامل متن نمیشود. تعداد کمی دام و طیور نیز توسط اهالی نگهداری میگردد.

منابع :
www.sedayezarand.ir
http://wikiroosta.ir/
http://babnadan.blogfa.com/
برج زرندوئیه

برج زرندوئیه

دستور ساخت برج زرندوئیه را جهت محافظت از مردم از دست راهزنان منطقه زرندیه، مرحوم حاج سید علی باغخانی که از مالکین عمده زرندوئیه به فرزندان خود سید احمد و سید جواد می‌دهد. این برج که بدون اغراق یکی از شاهکارهای هنر معماری یک قرن اخیر می‌باشد، همچنان پابرجاست. برج زرندوئیه در وسط قلعه ...

اطلاعات | نقشه
امام زاده حمزه

امام زاده حمزه

بنای امام زاده حمزه در قبرستان متروکه زرندوئیه که گویا نام قدیم آن صَبران بوده می‌باشد. این امام زاده به «پیرسبز» معروف است. قبلا توسط افراد خیّر بخصوص حاج سید حسین عمرانی مرمت هایی در امام زاده انجام گردیده است. به گفته اهالی منطقه علت شهرت امامزاده به پیرسبز: در قدیم زوج‌های جوان ق...

اطلاعات | نقشه
روستای باب ندان

روستای باب ندا...

روستای زیبا و تاریخی باب ندان از روستاهای ییلاقی دهستان جرجافک بخش مرکزی شهرستان زرند که در غرب این شهرستان قرار دارد. جمعیت این روستا بر اساس سرشماری نفوس ومسکن سال۱۳۹۰ بالغ بر ۱۹خانوار و۶۷نفر می‌باشد. روستای باب ندان دارای آب وهوایی کوهستانی است بطوری که در فصل زمستان برودت هوا به ح...

اطلاعات | نقشه
غار چاه دریا

غار چاه دریا

یکی از گودترین چاه‌های طبیعی ایران بین شهرستان‌های رفسنجان و زرند و در نزدیکی روستای داوران است و ۱۵ کیلومتری غرب داوران شکل گرفته است. این حفره‌های بزرگ که مردم از آن به عنوان چاه دریا یاد می‌کنند در واقع دریاچه ای بزرگ از مخازن آب زیرزمینی است که به اصطلاح مردم محلی دریاچه زیرزمینی ...

اطلاعات

نظر شما درباره روستای باب ندان

رضا محمدی

رضا محمدی چهارشنبه 15 بهمن 93 - 23:02

باسلام،باتوجه اینکه نام دوروستا درشهرستان زرند بنام باب ندان وجود دارد ومدارک ومستندات مندرج در سایت شما مربوط به روستایbabnedanکه در غرب شهرستان زرندو دردهستان جرجافک واقع گردیده میباشد،لذا ضرورت دارد این امر در نقشه گردشگری سایت تیشینه اصلاح گردد. باتشکر رضامحمدی مدیر وبلاگ بنام خلق زیبایی ها( روستای باب ندان)

برای ارسال نظر باید وارد سایت شوید
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب